Як перетворити Рівне на рай громадського транспорту [Інфографіка]

Як перетворити Рівне на рай громадського транспорту [Інфографіка]
0
4917
1
Як перетворити Рівне на рай громадського транспорту [Інфографіка]

Відомий у Рівному архітектор, містобудівельник та громадський активіст Андрій Шевчук комплексно проаналізував всю транспорту галузь Рівного та підготував комплексні пропозиції з покращення транспортної інфратруктури міста. Цим дослідження він поділився у своєму блозі

Вкотре підніматимуть вартість проїзду в маршрутках. І вкотре лунає купа негодувань, напротивагу звісно обгрунтування «що без цього ніяк іт.д.», обіцянь покращення і так по колу. Хтось вважає, що потрібно підняти плату в рази і тоді стане добре, а хтось навпаки - непотрібно, «ну бо...» (а шо зміниться?... зарплати не зростають... є перевізники, які далеко не бідують...).

Яке б рішення не прийняли, а щоденні прикрі випадки, що пов’язані з перебуванням у громадському транспорті не зникнуть:

«півгодини очікував на маршрутку і не дочекався»...
«водій ображав пенсіонера і випхав з маршрутки»...
«в маршрутці не спрацювали гальма....»
«водії підрізали один одного та спричинили бійку, в цей час пасажири очікували»...

На мою ж думку необхідно реформувати саму систему функціонування громадського транспорту в місті, яка можливо, на початку 90-х і була рішенням проблеми пересування мешканців, але зараз є неефективною й шкідливою.

Звісно про це вже неодноразово написано, але аналізуючи інші міста... я просто спробую показати ріницю використовуючі дані Рівного, які мені вдалося знайти за минулий і першу частину цього року.

Звісно дані можуть частково відрізнятися на декілька відсотків, але в загальному вони відображають реальні тенденції і стан справ:

Для усіх немалих міст України і звісно Рівного громадський транспорт є найпоширенішим способом пересування в містах (3 з 4 мешканців їдуть кудись саме громадським транспортом)

Щодня це близько 250 тисяч поїздок.

А так виглядає існуюча мережа руху громадського транспорту в місті:

Згідно з даними об’ємів перевезень, що я знайшов за минулий рік:

Особливості:

З даних розрахунку тарифу 4 гривні, що прийнятий як основу (особливістю є те, що в його алгоритмі лежить обрахунок середньостатистичних витрат і зборів (щоб збільшити інфографіку – натисніть):

Хто готовий чесно працювати водієм маршрутки за 3000 грн/міс.?

Цікаво чи є водії, що отримують мінімалку.

Очевидно, що частина даних в обрахунку є популістичними, і в реальності є інакшими. Тож угода між містом і перевізником є найперше лише дозволом «заробляти як виходить».

Наступним важливим моментом є те, що незважаючи, що в статистиці відображаються дані «теоретичного середньостатистичного перевізника», насправді ж витрати і доходи у кожного перевізника і водія є різними.

Ось знайдені мною дані обсягів перевезень у різних маршрутках і на різних маршрутах (дані з «обстеження пасажиропотоку...» в березні, та досліджень НУВГП, що робилися раніше (щоб збільшити клікніть мишкою):

Очевидно, що:

І відповідно питання:

Така мотивація і взаємозалежність породила купу проблем і саме тому, й варто реформувати систему в цілому.

Останнім часом багато людей почали говорити про потребу Електронного квитка, але Е-квиток є лише інструментом, і його ефективність залежить від принципів функціонування системи, тож:

Також за такого підходу:

- стає рентабельно використовувати при потребі автобуси більшої місткості, адже місто оплатить реальні витрати, а маршруткам, що дублюють немає вже потреби обганяти автобус і приїжджати на зупинку за 1 хвилину і забирати клієнтів;

- місто отримує більші можливості розвивати електротранспорт, комунального перевізника (при потребі);

- в періоди значного інтервалу руху (понад 8-10 хвилин) існує і його дотримуються - розклад руху (на зупинці і в електронному варіанті);

- стає вигідно оновити транспорт зручними для користувачів засобами (при обгрунтованому тарифі).

Власне так працює громадський транспорт у всьому цивілізованому світі, і не дуже цивілізованому (міста Білорусії, Бразилії, Колумбії). Так мають намір змінити систему декілька міст нашої країни (Львів, Вінниця, наче б сусідній Житомир).

І саме принципи, на яких побудована система функціонування громадського транспорту є визначальними, і лише згодом вартість.

1
Гроші # Андрій Шевчук
Щоб отримати доступ до усіх коментарів або залишити відгук потрібно:
Найцікавіші матеріали
163
Рівненський "Верес" переміг "Поділля"
Рівненський "Верес" продовжив безпрограшну серію у чемпіонаті України до п'яти матчів поспіль. У стартовому поєдинку другого кола змагань рівняни на виїзді обіграли "Поділля".
0
Читати далі
72
Склади команд на спідвейний "Приз закриття сезону" 23 вересня
Після двотижневих перетрубацій збірні клубів кожної із країн визначилися зі складами своїх команд. До старту міжнародного турніру на "Приз Закриття Сезону" у Рівному лишилося трохи більше доби.
0
Читати далі
112
У Рівному жінка святкування дня народження ледь не закінчила самогубством
0
Читати далі
45
#OlympicLab продовжує крокувати Рівненщиною (ФОТО)
Нещодавно в рамках проекту #OlympicLab до Великоомелянського НВК «школа-гімназія» завітала одна з найуспішніших діючих спортсменок нашого краю, майстер спорту України міжнародного класу з легкої атлетики, учасниця ХХХІ літніх Олімпійських ігор (м. Ріо-де-
0
Читати далі
79
Марат Даудов у рівненському "Вересі"
Марат Даудов - гравець рівненського "Вереса". Футболку Народного Клубу півзахисник отримав із рук президента НК "Верес" Олексія Хахльова під час прес-конференції у Veres Place.
0
Читати далі
250
Шахрайка за однаковою схемою ошукала ресторани Рівненщини
0
Читати далі
145
Дівчата БК "Рівне" здобули першу перемогу на турнірі у Львові (ФОТО)
Жіноча команда БК "Рівне" у другий ігровий день передсезонного турніру у Львові обіграла господарок змагань, майбутніх суперниць рівнянок по жіночій Суперлізі, СБК "ЛЬВІВ" з рахунком 60:52.
0
Читати далі
98
ФУТЗАЛ. Кубок ліги. "Сокіл" Хмельницький - "Кардинал" Рівне. Початок трансляції о 16.15
Кубок Ліги - новий турнір під егідою АФУ, участь в якому беруть виключно десять клубів Екстра-ліги. На першому етапі змагань усі учасники розподілені на дві підгрупи.
0
Читати далі
196
Про Муляренка і вбивство ідеї "Громадського бюджету" у Рівному
0
Читати далі