Хто промиває нам мізки?

Хто промиває нам мізки?
0
1096
0
Хто промиває нам мізки?

Нашим життям, у значній мірі, керує «телевізор». Я спеціально взяв це слово в лапки, бо маю на увазі не лише телевізор, як ящик з кінескопом чи плазму. А як ресурс телеканалу з усіма його сторінками у соціальних мережах, каналами у месенджерах та інтернет-сайтами. Саме ці канали інформації зазвичай формують наш погляд на навколишній світ, реальність та події. З телеекранів (а моніторів ноутбуків та смартфонів) нам розказують що зараз модно, хто хороший чи поганий і хто винен в тому, як ми живемо. А перед виборами, нам ще й розказують, кого нам потрібно обирати.

Правда може бути різною, залежно від того, з якого боку її показати, і яку її частину. Від правильного ракурсу буде залежати і ваш висновок. Саме так працюють інформаційні маніпуляції. Невід’ємна складова сучасного медіа-бізнесу. І ніщо не відбувається просто так. Бо якщо зорі запалюються, то це комусь потрібно. От для того, щоб краще розуміти інтереси і фільтрувати інформацію аби ви могли більш об’єктивно робити свої висновки. Пропоную розклад сил в сучасному українському інформаційному просторі. Простіше кажучи: що кому належить і у кого, які інтереси.

Ти не один?! (медіа група каналів «1 + 1», «2+2», «Тет», Уніан)

Мабуть, навіть бабуся на самому віддаленому хуторі знає, що «1+1» належить олігарху Ігорю Коломойському. Ще недавно він був власником «ПриватБанку». Однак навіть після продажу цього активу державі, у власності Ігоря Валерійовича ще залишається чимало активів в Україні.

Він володіє підприємствами з видобутку і торгівлі феросплавами, пасажирськими авіаперевезеннями, медіа та телебаченні, нерухомістю. Фірмами, які займаються транспортуванням та торгівлі нафтопродуктами, нафтогазовими активами, телекомунікаційними, інвестиціями в фін. інструменти, метали. І це ще далеко не повний перелік. Вже не кажучи про активи в політиці. Ігор Коломойський фінансував різні  політичні сили і різних політиків. Це давало доступ до влади, а значить і можливість впливати на прийняття потрібних рішень.

Його авіакомпанія МАУ монополіст на ринку авіаційних перевезень. Довгий час на український ринок був закритий доступ іншим авіакомпаніям. Особливо лоукостам. Через це ми мали одні з найдорожчих авіаквитків. Та ситуація змінилась і сьогодні авіаперевезення стали значно дешевші для українців, а МАУ втратила монопольне становище. Також з-під олігархічного впливу виведено «Укрнафту» та «Укртранснафту». Ці підприємства вперше за довгий час почали приносити прибуток до державного бюджету.

Ігор Коломойський вже давно живе за межами України. І віднедавна, через питання до нього у правоохоронних органів переховується в Ізраїлі. Це людина безумовно ображена на нинішню владу України. Тому й не дивно, що його канали приділяють особливу увагу «критиці» нинішнього президента і влади загалом. Натомість все частіше в об’єктиви каналів Коломойського потрапляє Юлія Тимошенко, як головний опонент Петра Порошенка.

Такий агресивний тон – це наслідок того, що олігарх вважає винним саме президента у тому, що Коломойський втратив «ПриватБанк», як серйозний інструмент фінансового впливу на країну.

Припускаю, що Ігор Валерійович робить ставку відразу на три кандидатури у майбутніх президентських виборах. Шоумен, актор студії «Квартал-95» Володимир Зеленський, кандидат від партії УКРОП, обличчя (і не тільки) курорту «Буковель» Олександр Шевченко та вже згадана – Юлія Тимошенко. У кожного з них своя роль у цій грі. Так само, як і роль серіалу «Слуга народу», новий сезон якого має вийти саме під вибори.

Донецька «Україна» (ТРК «Україна», «Футбол 1», «Футбол 2»).

Власником каналів «Україна», «Футбол 1» та «Футбол 2», через ряд кіпрських компаній, є олігарх Рінат Ахметов. Навіть не зважаючи на те, що значна частина бізнесу Ріната Леонідовича залишилась на окупованій території він донині є найбагатшою людиною України зі статком у 6,9 мільярда доларів. Окрім того у його руках найпопулярніший сьогодні український телеканал. Минулого місяця частка аудиторії ТРК «Україна» склала 11,24 відсотка.

У минулому парламенті Рінат Ахметов був депутатом від Партії регіонів і близьким соратником екс-президента Віктора Януковича. Коли після революції регіонали пере форматувались в «Опозиційний блок» Ахметов віддалився від політики у публічній площині.

Крило Ахметова вирішує, що їм робити далі, куди рухатися, з ким об’єднуватися, а з ким миритися. У лавах екс-регіоналів розкол. Соратників Ріната Леонідовича Юрія Бойка і Сергія Льовочкіна у листопаді виключили з «Опоблоку».  Кум російського президента Володимира Путіна Віктор Медведчуком та депутат Вадим Рабинович створили "Опозиційна платформа – За життя". Відверто проросійську групу «Наші» очолив Євген Мураєв.

На майбутніх виборах Рінат Ахметов, як і Коломойський, скоріш за все зіграє кількома кандидатурами. З високою ймовірністю можна припустити, що він підтримає кандидатуру Олександра Вілкула. Який був віце-прем’єром при президенті Януковичі.

Окрім того, вже давно власника ДТЕК і Метінвесту пов’язують з головним радикалом України Олегом Ляшком. Та зберігає хороші відносини з Юлією Тимошенко. Принаймні Юлія Володимирівна має рівномірний доступ до інформаційних ресурсів донецького бізнесмена.

Російський голос («Інтер», НТН, К1, К2, Мега, Ентер, Zoom, "Піксель")

В «Інтера» основним кінцевим бенефіціарним власником є Дмитро Фірташ, один з головних спонсорів Януковича на минулих виборах. Міноритарним акціонером є також екс-регіонал, та глава адміністрації при президентстві Януковича Сергій Льовочкін. Нині олігарх Дмитро Фірташ знаходиться під арештом в Австрії з 2014 року за запитом правоохоронних органів США.

Основа діяльності компанії Фірташа – азотний, титановий, газовий бізнес і засоби масової інформації, в тому числі 8 телеканалів. Подейкують, що ще на старті він отримав на телеканали гроші від російських «Газпрому» та «Газпромбанку». Його підприємство “Росукренерго” (яке включили у газову схему після підписання тодішнім прем`єром Тимошенко скандальної газової угоди) тоді займалось посередництвом при постачанні газу в Україну і в ЄС.

Останнім часом телеканал "Інтер" активно піарить Юрія Бойка та "Опозиційну платформу – За життя".  Саме через створення якої у листопаді Бойка і Льовочкіна вигнали з "Опозиційного блоку". Нагадаємо, Юрій Бойко – екс-регіонал, колишній віце-прем’єр-міністр України при Януковичі, який курував газову сферу.

Під час революції телеканали Дмитра Фірташа нещадно критикували протестантів. А після втечі Януковича розпочали системні атаки на українську владу. Часто висвітлюючи події, зокрема і війну, у стилі російських пропагандистських телеканалів. Йому в допомогу згодом включились телеканали, які контролюють з Москви: Ньюзван та 112.

Російське в Україні («NewsOne» і «112 Україна»)

Однією з «загадок» медіаринку є «112 канал». За часів Януковича канал пов'язували з екс-міністром МВС Віталієм Захарченком, якого звинувачували у побитті студентів на Майдані Незалежності у Києві.

Пізніше з’явилась інформація, що через підставних осіб Віктор Медведчук придбав телеканали: «112», «NewsOne» та Zik. Важко повірити, що Медведчук придбав ці телевізійні канали за власні гроші, а не, скажімо, при допомозі свого кума Володимира Путіна.

У публічній площині канал «112» на три роки був переданий в управління екс-заступнику голови Адміністрації президента часів Віктора Януковича Андрію Портнову. Котрий ще раніше був головним юристом команди Юлії Тимошенко та нардепом від її партії «Батьківщина». Нещодавно Верховна рада приймала постанову, за якою пропонувала СНБО заборонити канали «112» і  «NewsOne». Як такі, що несуть загрозу національній безпеці України.

На телеканалі активно згадують в позитивному світлі про Юрія Бойка, Вадима Рабіновича і їхню опозиційну платформу. Бойко живенько засуджує дії влади, роздає коментарі.

Але і Тимошенко разом з її однопартійцями найчастіше можна побачити в ефірах ZIK, «112» й «NewsOne». Зовні виглядає, що ніби ці телеканали дотримуються інформаційного балансу. Щоправда, зрештою це може виявитись камуфляжем. Так як в часи боротьби Української Повстанської Армії групи НКВС перевдягались повстанцями, щоб під їх виглядом творити свої справи проти України.

Медведчука тісно пов’язують з Кремлем і звинувачують у відстоюванні інтересів Росії. "Український вибір" Віктора Медведчука - це структура, яка була розкручена перед війною спеціально для того, щоб легітимізувати агресію і російське втручання. І повернення Медведчука - це провісник, що в майбутньому Путін знову захоче взяти Україну під свій контроль.

Впродовж дня на цьому каналі виходить безліч дивних програм. Наприклад, у програмі "Суб'єктивні підсумки" ведучими можуть бути то міністр транспорту часів Ющенка Євген Червоненко, то колишня соратниця Януковича Олена Лукаш. З відверто антиукраїнськими висловлюваннями. То екс-міністр з питань житлово-комунального господарства уряду Тимошенко Олексій Кучеренко. Їхні виступи зводяться тільки до критики чинної влади.

Але безперечно родзинкою "NewsOne" є В'ячеслав Піховшек. Який був «рупором» режиму Леоніда Кучми і Віктора Януковича. У нього тут аж дві авторські програми – "Хронологія дня" і "Хронологія тижня". У цих програмах Піховшик дивним чином говорить фактично фразами самого Віктора Медведчука.

Вічно обережні («СТБ», «ICTV» та «Новий канал»)

У телеканалів СТБ, ICTV та «Новий канал» кінцевими власниками є Віктор та Олена Пінчуки: Дочка та зять екс-президента Леоніда Кучми.

Віктор Пінчук – один з найбагатших бізнесменів України. За версією журналу «Фокус» його статки обчислюються у 1,4 мільярда доларів. Олігарх володіє групою телеканалів, банком «Кредит-Дніпро» та компанією «Інтерпайп».

На відміну від інших олігархів, у Пінчука немає сформованих квот у парламенті. Цю прогалину він без проблем замінює талантом знаходити спільну мову з усіма політиками. Завжди обережний Віктор Пінчук протягом всього часу примудряється знаходити спільну мову з усіма та не наживати собі ворогів. На його телевізійних каналах частими гостями є Юлія Тимошенко, Анатолій Гриценко, Володимир Гройсман, Арсеній Яценюк та інші ТОПові політики України.

В інформаційному просторі з’являлась інформація, що Віктор Пінчук готовий підтримати Святослава Вакарчука, в разі його походу на президентські вибори. Однак поки що фронтмен гурту «Океан Ельзи» з’являється на телеканалах олігарха в тих же пропорціях, що й інші потенційні кандидати в президенти.

Голос Львова (Телеканал «24»)

«24 каналу» – це головна інформаційна зброя міського голови Львова Андрія Садового. Формально телеканал належить його дружині – Катерині Садовій.

Садовий хоч і не є олігархом, але людина далеко не бідна та досвідчений політик, який вже тричі обирався мером Львова. Створив і провів до парламенту свою політичну силу «Самопоміч». Та заявив про свої президентські амбіції.

На його каналі «співають» тільки про Садового і виступають проти Тимошенко. Не забуваючи критикувати: Порошенка, Добродомова та решту потенційних конкурентів. Особливу увагу у цій справі приділяють екс-регіоналам. На мій суб’єктивний погляд, найменше критики дістається на адресу Анатолія Гриценка.

Перший президентський («5 канал»)

«5 канал» по праву можна назвати телеканалом революцій. Ще під час Помаранчевої революції 2004-2005 років він став головним рупором. І по суті, саме тоді головний медіа-актив Петра Порошенка увійшов до переліку ТОПових телеканалів України.

Згодом позиції «5 каналу» дещо ослабли, але під час революції Гідності він знову привернув увагу до себе.

Звісно на телеканалі, який належить Порошенку, найбільше уваги приділяють саме інформуванню про роботу Президента. Та не забувають про критику його головної опонентки.

Нині весь бізнес нинішнього Президента України заходиться в управлінні Ротшильд банка.

Темна конячка (Телеканал «Прямий»)

Новий український телеканал «Прямий» є новачком в телевізійному просторі України. Він з’явився восени 2017 року. Зараз належить екс-регіоналу Володимиру Макеєнку.

У форматі явний акцент зроблено на новини, прямі ефіри, ток-шоу, аналітику і публіцистику, а також на підсумкові інформвипуски. Ніяких фільмів або серіалів. Тобто «Прямий» став прямим конкурентом проросійським каналам «112» і «NewsOne».

Ведучі «Прямого» каналу є відомі українські та російські журналісти та політтехнологи (які були змушені втікати з путінської Росії): Євген Кисильов та Матвій Ганапольський, Микола Вересень та Василіса Фролова, Тарас Березовець і Володимир Ар'єв, Тала Калатай, Сніжана Єгорова та інші.

Для прикладу, російський журналіст Матвій Ганапольський, що раніше працював на радіостанції «Ехо Москви», багаторазово критикував систему російської влади, відзначав низький рівень свободи слова в країні і корупцію в правоохоронних органах. Навесні 2014 року, після конфлікту між Росією і Україною, журналіст перебрався до Києва, у цьому конфлікті зайняв проукраїнську позицію. Нікого не жалує, завжди в епатажній формі висловлює власну думку, яке часто розходиться з офіційною точкою зору.

Окрім «Прямого» та проросійських «112» і «NewsOne», на цьому новинному "п'ятачку" вже топчуться крім «112 Україна», NewsOne, «24 канал», ще й президентський «П'ятий». А також «Еспрессо TV» власниками якого є екс-прем'єр Арсеній Яценюк і дружина голови МВС Арсена Авакова.

0
Політика Гроші Блоги # Політика # вибори # телеканал
Щоб отримати доступ до усіх коментарів або залишити відгук потрібно:
Найцікавіші матеріали
332
У Рівному за кандидата від "Свободи" продовжують агітувати навіть у "день тиші"
0
Читати далі
930
У Рівному кандидат в нардепи продовжує агітувати в "День тиші"
0
Читати далі
471
У рівненського "Вереса" нова форма (ВІДЕО)
Технічним партнером народного клубу "Верес" у новому сезоні буде всесвітньовідомий бренд спортивного одягу та екіпірування - компанія Nike. Відтепер у офіційних матчах чемпіонату України з футболу та Кубку України рівняни виступатимуть у ігровій формі від
0
Читати далі
165
У Рівному пенсіонер мало не згорів у власній квартирі
0
Читати далі
180
Станіслав Гончаренко про підготовку "Кардинал-Рівне" до нового сезону
Головний тренер «Кардинала-Рівне» Станіслав Гончаренко в інтерв’ю клубній прес-службі розповів про план підготовки команди до нового сезону, новачків, а також – про причини прощання із гравцями, які залишили табір рівнян цього літа.
0
Читати далі
3928
На Здолбунівщині батько втопився разом з сином
0
Читати далі
474
Рівненський "Верес" переміг "Карпати" у контрольному матчі
Рівненський "Верес" здобув вольову перемогу над командою УПЛ - львівськими "Карпатами". Програючи по ходу матчу - 0:1, рівняни обіграли господарів поля завдяки голам Михайла Шестакова та Дмитра Ховбоші!
0
Читати далі
4265
У Рівному затримали трьох зловмисників, що вкрали рюкзак з грішми (ФОТО)
1
Читати далі
1023
Очільнику Рокитнівської РДА Миколі Кушніру оголосили про підозру (ВІДЕО)
1
Читати далі