Зрадоперемога: чому мер Рівного у розвитку громадського транспорту «відмінник» і «двієчник» одночасно

Зрадоперемога: чому мер Рівного у розвитку громадського транспорту «відмінник» і «двієчник» одночасно
0
1888
0
Зрадоперемога: чому мер Рівного у розвитку громадського транспорту «відмінник» і «двієчник» одночасно

Все пізнається в порівнянні. Хто пам’ятає громадський транспорт Рівного років з 10 тому, той знає в якій «глибокій дупі» було «тролейбусне управління». Тоді була золота ера маршруток - прибутки від цього виду бізнесу в місті були пристойні. А невибагливі пасажири були раді «Спринтерам», «фольксвагенам бичкам» та навіть якимось допотопним «рено». А «Богдани» вважали за щастя. Хто ж знав що ті «богдани» згнивають за 4-5 років. Кхе-кхе. А з тролейбусами тоді була геть біда. І не тільки в тому, що працівникам постійно затримували зарплату, рухомий склад складали 30-річні «Шкоди». Головне, що родичі керівника «тролейбусного управління» дивним чином мали маршрутки на самих жирних маршрутах, які повністю дублювали найприбутковіші маршрути тролейбусів. Навіть більше ці маршрутки за договором  обслуговувались в самому тролейбусному депо. А додайте до цього тотальний дефіцит міських бюджетів утой період. Власне  тому комунальний транспорт в таких умовах міг розраховувати хіба що на кілька вживаних тролейбусів з Чехії. Та й то не кожен рік. Новий тролейбус за той час купили а ж один – жовтий «ЛАЗ».

#Перемога

Після виборів Володимир Хомко «вліз» в транспортну сферу не відразу, але згодом певні кроки правильні були зроблені. Зокрема одна з головних змін – відпускання у вільне плавання попереднього директора. Ні новий керівник, ні його родичі не мали транспортного бізнесу, тому він був більше зацікавлений у розвитку тролейбусного підприємства.

Крім того, міська рада заклала курс на хоч якесь оновлення рухомого парку. Місто стало закупляти більше вживаних тролейбусів. Купувати нові випала можливість тільки після проведення децентралізацій, коли у міські бюджети стало надходити більше коштів. І якщо купівля дуобуса принесла більше скандалу чим піару, то вже шість нових тролейбусів з автономним ходом з Дніпра для електорату Володимира Євгеновича були явною перемогою мера.

Фінансової стабільності підприємству додали і регулярні мільйонні відшкодування вартості перевезень пільгових категорій пасажирів з міського бюджету. Раніше коли це робили з державного бюджету – кошти значно затримували і надавали далеко не в повному обсязі.

Паралельно у місті взялися за ревізію всієї транспортної схеми міста, щоб планувати маршрути і рух приватного транспорту більш ефективно.

Встановлення нових «розумних зупинок» - те ж без сумніву радує око типового виборця. «Стильно, модно, молодьожно» - як там колись казали.

Доплюсуйте до цього швидкий занепад перевезень маршрутками і отримаєте переможну картину. Бо, об’єктивно сучасні міські маршрутки страшніші і небезпечніші за найстаріші тролейбуси. Проїзд у них суттєво дорожчий. І залишаються вони на ринку тільки тому, що місто немає достатньої кількості автобусів. Точніше поки немає зовсім.

Але не спішіть радіти всі прихильники міського голови і радісно аплодувати. У всієї цієї ситуації є зворотних бік медалі. Не дуже оптимістичний. А порівнювати треба не тільки з тим що було при «папєрєдніках», а й з тим що зараз робиться в сусідніх містах. До речі, міський голова сам любить це робити.

#Зрада

Так от, маршрутки так само занепадають у всіх обласних центрах. Такі ж скотські умови не тільки у рівненській маршрутці, а й львівській, хмельницькій, київській і так далі. Як під копірку. Економічна тенденція. І з тим треба щось робити, поки ті маршрутки не почали розвалюватися на ходу.

Сусідні міста теж отримали кошти в рамках децентралізації. От тільки чомусь аналогічні за кількістю населення міста купують тролейбусів більше. Навіть на автобуси кошти в цьому році викроїли. І як у них таке виходить? Може їхні міські голови більше працюють?

Розвиток тролейбусного парку в Рівному проходить фактично у ручному режимі. От захотіли - сьогодні купили дуобус, а завтра передумали і купили тролейбуси з автономним ходом. А завтра може ще автобус купимо. Один. Якийсь режим персональних «хотєлок». Ніхто ж не сперечається, що план є. Десь в голові. Але публічної презентації такого плану з графіками діаграмами і гарними картинками не було. Ми так і не знаємо, скільки місто купуватиме транспорту у 2019 чи 2021 році. А головне, які саме маршрути розвиватимуть. Чи можна зробити таке планування з презентацією для громади? Без сумніву - можна.

Зі схемою руху транспорту в місті теж не все «слава богу». Адже виконавця для неї знайшли не з першого разу і досі не зрозуміло - зробили той план чи ні. Бо ті схеми, які намагались показати громаді, очевидно, робились невідомо ким, заочно по карті, без вивчення потреб на місці. І кінцевого результату, а тим паче реалізації такого плану не видко. І не зрозуміло коли буде видко.

Хороші з вигляду «розумні» зупинки викликають багато питань, адже інвестор встановлював їх на безконкурсній основі. На такій же основі отриманий дозвіл на розміщення реклами на сіті-лайтах зупинок. Система «Дозор» ніби то мала б допомогти містянам та гостям міста краще відслідковувати рух транспорту. Але встановлювала її незрозуміла фірма знову ж таки на безконкурсній основі. Мало того, що система працює кривенько, так ще й фірма не хоче передавати інформацію про рух транспорту іншим громадським сервісам. Тобто, ніби то ця інформація має належати громаді, але розпоряджається нею приватна фірма одноосібно.

Величезною перевагою сусідніх обласних центрів – є запровадження єдиного квитка і електронних сервісів. Там це робили жорстко і безапеляційно – попри протести перевізників. Тепер мешканці сусідніх обласних центрів можуть придбати електродний квиток зі стмартфону, що, погодьтесь, зручно. А громади цих міст отримали можливість отримати реальні дані, скільки перевозиться пасажирів, коли і ким. Аналітика таких даних дасть можливість розвивати галузь більш ефективно.  У Рівному про ідеї впровадження такого квитка вже успішно забули. Єдине, що зробили в цьому напрямку – зі скандалом не пустили корейських інвесторів.

От так і виходить, що у транспортній галузі, міська влада порівняно з попередниками працює суттєво краще. Але цього краще катастрофічно не вистачає, щоб конкурувати з керівниками сусідніх міст. От таке Рівне ніяке. Ні аутсайдер явний, ні лідер. Плетемось десь в сірій масі середини, ближче до хвоста.

 

0
Політика Блоги # Володимир Хомко # тролейбуси
Щоб отримати доступ до усіх коментарів або залишити відгук потрібно:
Найцікавіші матеріали
111
Чоловіки БК "Рівне" здобули десяту поспіль перемогу в Чемпіонаті України (ФОТО)
Десяту поспіль перемогу здобула чоловіча команда БК "Рівне" у цьогорічному Чемпіонаті України серед команд Вищої ліги.
0
Читати далі
4669
На Рівненщині зустрічають перший сніг
1
Читати далі
178
Станіслав Гончаренко про феєричну домашню перемогу рівненського "Кардиналу"
Феєрична домашня перемога рівненського "Кардиналу" над хмельницьким “Соколом” та нічия у матчі “Продексім” – “ХІТ” – дозволила рівнянам очолити турнірну таблицю Екстра-ліги після восьмого туру чемпіонату.
0
Читати далі
1305
Увага! У Рівному розшукується дитина
0
Читати далі
146
Рівненський "Верес" залишився без адміністратора
З ініціативи головного тренера Олега Шандрука Народний Клуб "Верес" за взаємною згодою сторін припинив співпрацю з адміністратором команди Богданом Говоровським.
0
Читати далі
200
Рівнянин Андрій Хохлов переміг на Міжнародному турнірі зі змішаних єдиноборств (ФОТО)
Один із провідних спортсменів рівненського клубу "Скіф" Андрій Хохлов здобув перемогу на Міжнародному турнірі "Lemberg fight cup" зі змішаних єдиноборств ММА. Змагання проходили у Львові.
0
Читати далі
796
На Рівненщині вкотре спалили дорогу автівку
0
Читати далі
282
Рівненська боксерка на Чемпіонаті Світу здобула першу перемогу
Рівненська боксерка Іванна Крупені на Чемпіонаті Світу здобула першу перемогу.
0
Читати далі
98
Чоловіки БК "Рівне" здобули дев'яту поспіль перемогу в Чемпіонаті
Переможна серія хлопців БК "РІвне" у Вищій лізі Чемпіонату України триває.
0
Читати далі