Офіційна інформація від голови Рівнеоблради, щодо того чому він не скликає позачергову сесію, на яку було винесене питання про його звільнення. Що це, принципова позиція не здатись "без бою" чи бажання поставити "бунтарів" на місце...? Питання поки риторичне.
Голова обласної ради Микола Драганчук у межах наданих законом повноважень вивчив звернення, що надійшло у виконавчий апарат ради, було оприлюднене в ЗМІ та стосувалось можливого скликання позачергової сесії обласної ради, та доручив виконавчому апарату обласної ради підготувати заявникам роз’яснення чинного законодавства України й повідомлення про неможливість скликання позачергової сесії на підставі вказаного звернення.
«Згідно з Конституцією України голова обласної ради як посадова особа може діяти лише в межах повноважень і в передбачений законодавством спосіб. А це звернення оформлене неналежним чином і в деяких моментах навіть є абсурдним. Як людина можу зрозуміти його авторів, адже всі допускаються помилок, але як посадова особа не підписуватимуся під чиєюсь неграмотністю та некомпетентністю», - зазначає Микола Драганчук.
Задля об'єктивності та неможливості маніпуляцій його словами голова обласної ради Микола Драганчук наголошує на причинах, чому вважає неприпустимим підписання вищезгаданого звернення:
- Враховуючи фактичне використання офіційного бланку Рівненської обласної ради, з огляду на приписи інструкції з діловодства в апараті Рівненської обласної ради, автором документу мала б бути сама Рівненська обласна рада. Підписувати листи від імені обласної ради має право лише керівництво обласної ради. Однак підписаний вхідний лист не головою ради, а громадянами (адже з тексту не вбачається, що підписанти є посадовими особами Рівненської обласної ради або депутатами). Фактично у вхідному листі не зазначено статусу підписантів. Громадяни, які підписали лист, себе не ідентифікували, не вказали місце проживання, паспортні дані, номер депутатського посвідчення тощо. Вважати підписи на вказаному листі підписами депутатів Рівненської обласної ради - немає підстав, оскільки це може бути розцінено як домисли та втручання в права підписантів. Таким чином, по-перше, має місце безпідставне та протиправне використання громадянами, що підписали вхідний лист за № 11-98/01 від 19.01.18 р., офіційного бланку Рівненської обласної ради із зображенням Державного Герба України. По-друге, за загальним правилом, коли фізична особа не вказує на свій особливий статус, як варіант - депутат Рівненської обласної ради, вона діє як громадянин України, з відповідними правами й обов’язками. По-третє, чинні закони не надають громадянам України права вимагати скликати позачергову сесію обласної ради.
- Крім того, з тексту листа, зареєстрованого за № 11-98/01 від 19.01.18 р. вбачається, що Рівненська обласна рада звертається до голови неіснуючої "Рівненької" обласної ради. Можна припустити, що має місце помилка, але на офіційному рівні це неприпустимо.
- У тексті вхідного листа за № 11-98/01 від 19.01.18 р. зазначено: "Просимо Вас з ціллю прийняття законного та обґрунтованого рішення, скликати позачергову сесію Рівненської обласної ради сьомого скликання та призначити пленарне засідання 2 лютого 2018 року, але не раніше 24 січня 2018 року, оскільки згідно Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Регламенту Рівненської обласної ради VII скликання проекти рішень з питань, що внесені до проекту порядку денного сесії, подаються в обласну раду не пізніше як за 20 робочих днів до відкриття сесії." І знову абсурд: підписанти просять скликати позачергову сесію з метою прийняття законного й обґрунтованого рішення, однак не вказують при цьому самого порядку денного позачергової сесії обласної ради.
«Усі вказані вище фактори можуть бути підставою для майбутнього судового оскарження будь-ким як процедури скликання, проведення позачергової сесії, так і прийнятих на ній рішень. Тому, зважаючи на правові колізії та непросту для області ситуацію, яка виникала при оскарженні попередніх рішень про припинення повноважень голови обласної ради, про обрання попереднього голови обласної ради та призвела, в тому числі, до дострокового припинення повноважень попередніх голів обласної ради, мною було доручено виконавчому апарату обласної ради підготувати заявникам роз’яснення чинного законодавства України та повідомлення про неможливість скликання позачергової сесії на підставі вказаного звернення. Відтак, позачергову сесію буде скликано у визначені законом терміни в разі подання належним чином оформлених документів», - підсумовує Микола Драганчук.