Компанію АиР було створено 26 липня 1999 з метою відродження і розвитку кращих традицій виготовлення холодної зброї та предметів побуту, прикрашених в стилі Златоустівської гравюри. На той момент в Златоусті працювало до десятка малих підприємств, що займалися виготовленням прикрашеної холодної зброї.
На відміну від фірм, які виробляли дорогі, прикрашені золотом клинки, в компанії АиР приступили до серійного випуску простих і надійних мисливських ножів. Зараз можна купити ніж АиР будь-якої моделі, але почалося все зовсім не з 1999 року.
Історія златоустівських клинків
Історія унікального мистецтва златоустівської гравюри на сталі налічує понад 200 років. Все почалося з організації в 1815 році Златоустівської фабрики «білої зброї», як тоді називали холодну зброю: шаблі, шпаги, шашки, тесаки та багато іншого. Але з перших днів фабрика випускала не тільки бойове, а й парадну, і нагородну оздоблену зброю. Основу заклали німецькі майстри збройової справи, спеціально запрошені для навчання з Золінгена. Народжене два століття тому в результаті спільної роботи європейських майстрів і уральських умільців, це мистецтво прикраси металу набуло в Златоусті своє неповторне обличчя.
Спочатку малюнки на мечах складалися з декількох традиційних композицій, які пов'язані між собою. Згодом з'явилися розгорнуті тематичні сюжети: реальні фігури воїнів, масові батальні сцени, мисливські мотиви, уральські пейзажі. Майстри Златоуста досконало опанували секрети гравіювання, глибокого травлення, вороніння і різьблення по металу.
Виділення такими способами деталей малюнку створювало чіткі контури зображення з м'якими світловими переходами. Поєднання золотого орнаменту і холодного фону, ледь помітного рельєфу і блискучою полірованій поверхні надавало виробу особливу ошатність.
Златоустівська оздоблена зброя вже в XIX столітті завоювала популярність не тільки в Росії, але і далеко за її межами. Призові місця та золоті медалі на міжнародних виставках в Лондоні, Відні, Чикаго, Монреалі, Брюсселі, Копенгагені, Стокгольмі.
В середині XIX століття асортимент виробів розширюється, з'являються прикрашені гравюрою столові прилади, шкатулки, скриньки, таці, ножі для розрізання паперу, сигаретниці, мисливські ножі та сокири. Удосконалюється техніка гравюри, широко використовуються уральські камені, цінні породи дерева, кістка. Чудове мистецтво златоустівських художників-граверів протягом усього XIX століття залишалося на високому рівні, а вироби за своєю художньою цінністю і технікою виконання вважалися неперевершеними не тільки в Росії, але і в найстаріших збройових центрах Західної Європи.