Верховна рада у першому читанні схвалила законопроєкт №5094 щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами, який має зупинити неконтрольовану зовнішню рекламу.
Відповідне рішення підтримали 334 депутати на засіданні 3 червня.
Згідно з пояснювальною запискою до документа, за останні роки у сфері розміщення зовнішньої реклами склався цілий комплекс проблем законодавчого регулювання, які можна вирішити.
«Відповідно до офіційних даних обласних державних адміністрацій, в період з 2012 року по теперішній час в деяких областях України було видано в середньому 150 — 200 дозволів на розміщення зовнішньої реклами вздовж автомобільних доріг України за межами населених пунктів, а деякі області України взагалі за 8 років не видали жодного дозволу на відповідне розміщення зовнішньої реклами», — розповіли депутати.
Згідно з документом, прийняття законопроєкту обумовлене необхідністю урегулювання згаданих проблем та створення правових і сприятливих умов для ведення діяльності у рекламі. Документ встановлює чіткі критерії та вимоги щодо ідентифікації реклами: наприклад, кожна реклама повинна буде містити QR-код, за яким можна буде перевірити законність її розміщення. Також встановлюються певні заборони та обмеження на розміщення реклами на дорогах.
Крім того, передбачається розробка та впровадження дизайн-коду населених пунктів (впорядкування фасадної реклами) і розробляється схема розміщення зовнішньої наземної реклами. Також встановлюється чіткий та прозорий порядок демонтажу самовільно розміщених засобів зовнішньої реклами.
За матеріалами: UA: Суспільне мовлення
Кількість білбордів на дорогах зменшиться: Верховна рада ухвалила законопроєкт
Найцікавіші матеріали