Мало не зірвали виробництво на Волині. Місцеві підприємці скаржаться на роботу Поліського митного відділу та звинувачують співробітників служби в корупції.
32 мільйони євро від ЄБРР і 141 тролейбус. Незабаром цей новий транспорт курсуватиме в декількох містах країни: Дніпрі, Житомирі та Маріуполі. Для останнього зараз тролейбуси складають у Луцьку працівники «БКМ-Україна».
– Наша компанія організована в Україні за участі білоруського заводу «Білкоммунмаш» – саме вони зробили великий вклад у компанію. Скажімо так, ця технологія білоруського виробника, виробництво яких – організовано в Україні. Це велика вузлова збірка в Україні, – наголосив Сергій Горлач, представник компанії «БКМ-Україна».
Увесь день у виробничому цеху кипить робота. Підприємство, зі значною затримкою, отримало кузови тролейбусів, які імпортували з Білорусі. Митний пункт «Луцьк», підпорядкований Поліській митниці, більш як тиждень блокував розмитнення, кажуть на підприємстві.
– Тиск та спроби митниці та її працівників направити нас «куди потрібно», щоб ми «домовились» і знайшли «порозуміння» – не зрозумілі мені речі. Ми по процедурі подаємо декларацію – ви її або оформлюйте, або дайте свою «квалафікаційну» відмову, – додав Сергій Горлач.
– Їдь – домовляйся. Їдь – домовляйся. Конкретно ці слова звучали неодноразово в особистій розмові і в телефонних дзвінках від начальника митного посту «Луцьк» – Мовчанюка Ігоря Юрійовича. І людини, яка проводила найбільшу кількість телефонного спілкування між мною і митницею – Антоновича Олега Анатолійовича – директора митного ліцензійного складу у Рівному, – стверджує Микола Романюк, директор компанії «БКМ-Україна».
Саме підприємець наполегливо пропонував «БКМ-Україна» вийти на контакт із начальником відділу класифікації товарів Поліської митниці Анатолієм Левчуком. Його керівник – в.о. голови Поліської митниці – Олексій Мужев. Примітно, що посадовець у 2015 році був звільнений із аналогічної посади за неналежне виконання службових обов'язків, але відновився через суд.
– Всі чудово розуміють наслідки, і митниця – в тому числі. Тобто, ми маємо простій транспорту. Ми повинні заплатити пеню перевізника за те, що ці кузови стоять впродовж тижня на митному посту і, відповідно – не оформляються. Це гроші і зрив контрактів. Є жорсткі терміни, впродовж яких ми повинні доставити нашу техніку, – говорить Сергій Горлач, представник компанії «БКМ-Україна».
Розблокувати розмитнення, за словами представників «БКМ-Україна», вдалося лише після того, як ситуація набула розголосу в ЗМІ. Щоб дізнатися, які ж були причини для затримання вантажу, ми звернулися до митного пункту «Луцьк». Але з'ясувалося, що посеред тижня в митників – скорочений робочий день:
«У нас сьогодні скорочений робочий день. І все. Керівництво додому пішло».
Прокоментувати ситуацію погодився виконувач обов'язків голови Поліської митниці.
– Складність полягає в тому, що значна кількість запчастин вузлів даного кузова тролейбусів – не відноситься до поняття «кузов тролейбуса». І має свою товарну позицію. На приклад, система відеонагляду, система пожежної безпеки, – говорить Олексій Мужев, в.о. голови Поліської митниці.
– Ми просили їх оддразу: не правильно щось зробили? Дайте нам відповідь і ми подамо далі. Нам дали відповідь через тиждень. Ми оперативно зреагували, подали документи – такі, як попросила митниця, вони віддали кузова і ми зараз працюємо. Мені зараз, фактично, необхідно виводити людей у дві зміни, для того щоб не потрапити під штрафні санкції від Європейського банку реконструкції і розвитку, – наголосив Микола Романюк, директор компанії «БКМ-Україна».
Волинські підприємці вважають: анонсована в країні «митна реформа» в регіоні так і не відбулась. А дії місцевих митників – демонструють ставлення до іноземних інвесторів, які вкладають гроші в українську економіку. В даному випадку – машинобудування. Тим паче, за гроші, виділені на потреби українців, міжнародними фінансовими інститутами. А результатом цього – стає погіршення іміджу України.
Волинські підприємці скаржаться на роботу Поліською митниці, на пункті пропуску натякають на хабар
Найцікавіші матеріали