Рівненський виконком скасував своє рішення про зниження порогів, - про це повідомляє громадська ініціатива «За чесний тендер». Як відомо, закон Про публічні закупівлі зобов’язує проводити тендер при закупівлях товарів та послуг на суму понад 200 тис.грн., а робіт (капремонти, дороги, проектування тощо) від 1.5 млн.грн. Часто місцеві ради чи виконкоми приймають рішення про зниження цих порогів, тобто щоб тендери через Прозорро обов’язково проводили і на менші суми, наприклад від 50 тис.грн.
- Зазначимо, що такі рішення мають рекомендаційний характер, і їх невиконання ніяких покарань, окрім політичних та репутаційних ризиків не передбачають, - наголошує керівник громадської ініціативи «За чесний тендер» Святослав Клічук. - Крім того, ніщо не забороняє Замовникам проводити закупівлі і по допороговим сумам, хоч від 100 грн. Багато хто так добровільно робить, адже це зручно та вигідно. Допорогові закупівлі проходять по пришвидшеним строкам, тому затягування трапляється рідко.
12 вересня 2016 року Рівненський виконком прийняв рішення про зниження порогів до 50 тис.грн. Там же були передбачені винятки.
Рішення - це виконувалося не до кінця. Більше того, навіть закон наші розпорядники не до кінця виконують, але це тема окремої розмови. А покарання не було ніякого.
На початку літа 2017 року начальник УЖКГ звернувся до виконкому з проханням розширити перелік виключень.
Але виконком, не довго думаючи, 13 червня 2017 року просто скасував Рішення про допороги повністю. Авторами проекту стали "економіка" та УЖКГ.
Прес-конференцій з цього приводу, звісно, ніхто не збирав. Але в коментарях Рівне 1 мер В.Хомко повністю підтримує.
Каже, що мав зв’язані руки, мовляв, наприклад, не можу прийти сьогодні в двір, пообіцяти виборцям лавочку, а завтра купити, тендери заважають.
Звісно тут міський голова перебільшує свої повноваження і турботу про місто, адже він особисто не ділить міський бюджет і не купує ні лавочки, ні стадіони, ні пачки паперу сам не може купити. Для цього є бюджет, тобто спочатку бюджетна комісія, потім рішення Рівнеради, тоді відповідні розпорядники бюджетних коштів, які мають річні плани закупівель і така інша законодавча проза.
Але ж...
Підсумовуючи - нині у Рівному відчуваємо негативну тенденцію до згортання прозорості, збільшення ручного управління закупівлями і, часто, бажання уникнення проведення тендерів.
Десятки, якщо не сотні закупівель у межах міста де очікувана вартість ледь-ледь не дотягує до порогів сигналізує про те, що депутати міської ради, журналісти та активісти повинні уважніше слідкувати за руками структурних підрозділів виконкому, адже там відчули слабинку.