Рівненський ЦНАП та його дивні тендери

Рівненський ЦНАП та його дивні тендери
0
Рівненський ЦНАП та його дивні тендери

Рівненський регіональний центр надання адміністративних послуг, або ж простіше ЦНАП, останнім часом одна з найпопулярніших у місті державних установ. Зробити закордонний паспорт, зареєструвати бізнес, змінити адресу прописку ці та багато інших адміністративних послуг мешканці отримують відтепер саме у ЦНфАПі.

 

Для того, щоб усе відбувалося швидко та зручно, потрібні не лише кваліфіковані працівники, техніка, а ще й папки, папір, копіювальний апарат аби зробити копію документів. Усе це забезпечується за рахунок коштів платників податків, які мають бути використані максимально ефективно. На жаль, саме до чесності тендерів у рівненському ЦНАПі виникли нарікання як зі сторони підприємців, так і від громадських активістів з ініціативи «За чесний тендер».

***

На початку вересня 2017 року ЦНАП оголосив тендер на послуги з заправки та відновлення картриджів. Очікувана вартість закупівлі – 247 000 грн, об’єм послуги – 1450 шт. (заправка 950 шт., відновлення – 500 шт.) 

 

На цю закупівлю свої пропозиції подали 4 фірми, нижче наведена інформація про стартові та остаточні цінові пропозиції:

Перемогу отримало ПП «Сінт Рівне», з пропозицією 130, 5 тис. грн. Але з цією фірмою угоду ЦНАП так і не уклав. Чому? За офіційною версією чи то не встигли, чи то хтось із відповідальних працівників допустив помилку (версії різняться в інтерв’ю журналісту говорять одне, а у відповіді на запит Держаудит служби інше).

Цим Замовник порушив вимоги Закону в частині обов’язку та строків прийняття рішення щодо визначення переможця. І це дало їм формальну підставу для відміни тендеру, - каже юрист ініціативи «За чесний тендер» Мирослава Примак.

А за неофіційною – фірма, яка виграла, не сподобалася членам тендерного комітету. Формально, тендерний комітет (ТК) не зміг вчасно  прийняти відповідне протокольне рішення про визнання цієї фірми переможцем.

Олександр Гребенюк директор  ПП «Сінт Рівне»:

Ми фактично тендер виграли, а коли підходив термін, сказали, що ви виставили найнижчу ціну і за такою  ціною надати послугу нам не зможете.

 

Далі, уже в жовтні ТК ЦНАПу оголошує новий тендер, але дописує туди додаткові вимоги, згідно з якими потенційний надавач послуг має одразу передати замовнику (ЦНАПу) на зберігання витратні матеріали (тонери, запчастии до картриджів). 

 

Для чого? ЦНАП, за словами членів їх тендерного комітету, відстежив, що витратні матеріали фірми часто економлять, наприклад фарби,  якими заправляють  у картридж принтера, тому центр  відшукав оптимальний  для себе варіант, принаймні так нам пояснили.

 

Ганна Гарник начальник фінансово-господарського відділу ЦНАП

Спочатку в нас було декілька надавачів цих послуг, це була гарна заправка все, все супер, в середньому заправка коштувала 60 гривень, але стали зважати на те, що картридж заправляється не на 100 %. Тобто підприємці за порівняно низьку ціну виконували роботу недобросовісно.

 

 

(фото з особистої сторінки у Фейсбук)

Вадим Чередняк головний спеціаліст юридичного відділу:

-  В першому тендері в нас була така ситуація коли був переможець, і заправка картриджа була менша аніж витратні матеріали, які для цього використовується, тому аби усунути не доброчесних учасників, була надана пропозиція, що переможець надає на зберігання на ту кількість на яку ми надавали пропозицію.

 

Активісти громадської ініціативи «За чесний тендер» вважають такі дії працівників тендерного комітету рівненського ЦНАП дискримінаційними та такими, що порушують принципи, передбачені ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі». Це підтверджує і підприємець, якого позбавили законної перемоги на першому тендері.

Олександр Гребенюк підприємець:

-  Участь в новому тендері ми не приймали, тому що умови були дуже дискримінуючими. До нас,  як до виконавця є недовіра, тому  ми мали би закупити на цілий рік матеріалів,   які ми маємо встановлювати і передати на зберігання в ЦНАП. 

 

Отже,  новий тендер даючи ціну 144.5 тис. грн. виграє Руслан Поліщук, підприємець з міста Острог.  Протягом останнього року згаданий підприємець, був єдиним, хто надавав ЦНАПу цю послугу. В розмові з журналістом він підтвердив, що ділові стосунки із ЦНАПом у нього достатньо давно, але закупівлі були допорогові, тож тендери не потрібно було оголошувати. Підприємець каже,  що низькі ціни в тендерах часто не гарантують якість, тому ймовірно відсіювання переможців стається через це.

Останнім часом ця система Прозоро звелася до максимального зниження ціни незалежно від якості, і від того, що поставляється, і вони просто пхають «фуфло».

 

Активісти Громадської ініціативи «За чесний тендер» звертають увагу на те, що до нині ЦНАПу послуги з заправки картриджів надавав саме ФОП Р. Поліщук, і якщо у них були претензії, то очевидно, до  Поліщука, який розповідає про «фуфло».

«Фуфло» виявилося і цього разу. Точніше ЦНАП прийняв пропозицію Р.Поліщука, хоча вона не відповідала вимогам Закону, і згаданий ФОП не міг бути визнаний переможцем.

 

Мирослава Примак юрист ГІ «За чесний тендер»:

  • Я можу з впевненістю говорити, що замовник «перевищив» свої повноваження, оскільки він спочатку визначив переможцем того, чия документація не відповідала його вимогам. І тут є «перевищення» службових повноважень.

 

Громадські активісти «За чесний тендер», за допомогою депутата облради Д.Гордійчук, звернулися до Державної аудиторської служби з двома скаргами, вказавши як на незаконне скасування першого тендеру, так і на неправомірне визнання переможця в другому. 

Поскаржився на незаконне визнання переможцем ФОП Р.Поліщук і його конкурент. Усі ці скарги змусили працівників ЦНАПу скасувати рішення про визнання переможцем старого знайомого ФОП Поліщука і укласти договір з наступним Учасником. А у нього ціна уже була 183 400 грн.

Фактично, бачимо переплату у більш як 50 000 грн, на невеличкій закупівлі очікуваною вартість всього лишень 190 000 грн.

 

А ЩО Ж ДЕРЖАВНІ АУДИТОРИ?

Анатолій Карпюк начальник Державної аудиторської  служби в Рівненській області:

Так справді, нещодавно в нас були звернення від депутата обласної ради Діани Гордійчук  по міському ЦНАПу . Кілька тижнів ми проводи аналіз згаданих тендерів.

В результаті кількатижневого аналізу державні аудитори підтвердили факт неправомірного непідписання договору з фірмою «Сінт Рівне», але жодних санкцій до порушників не зафіксували.

«ДАСУ спрацювало за принципом – «понять і простіть», - коментує таке рішення державних контролерів активіст Святослав Клічук. - Схоже, вони просто переписали нам у відповідь усе те, що їм пояснив замовник.  Ніби-то один з працівників допустився технічної помилки і вчасно не розмістив інформацію на сайті. І за це йому, увага, всього лише зменшать премію, навіть не позбавлять, а зменшать. Насправді  тієї ж відповіді ДАСУ, якщо її уважно читати, можна побачити, що йдеться не про технічну помилку однієї людини, а про «неприйняте рішення» тендерним комітетом, тобто усіх членів ТК потрібно було б покарати. Адже ми маємо перевитрату наших податків на суму більше 50 000 грн.

За словами Святослава Клічук ДАСУ зараз практично неспроможний орган у контролі за публічними закупівлями. Через колізію в законодавстві навіть оштрафувати не можуть, лише включити організацію в план перевірок на наступний рік.  

Тим часом активісти громадської ініціативи «За чесний тендер» знайшли й інші дивні тендери  ЦНАПу.  

Влітку 2017-го  центр надання адмінпослуг  закуповує папір А4 та касову стрічку.

 

Очікувану вартість, чомусь, прописують без ПДВ, що може вважатися дискримінаційною нормою. Найкращу пропозицію дає  ТзОВ «Український папір» - 124 112,5 грн. (без ПДВ), але перемогу віддають іншій особі.

 

Тендерний комітет віддає перемогу підприємцю. ТОВ Український папір звертається до тендерного комітету із проханням пояснити конкретні причини невідповідності їх пропозиції, на підставі яких було відхилено їх пропозицію, на що у відповідь отримує посилання на п.6 ст.28 Закону України "Про публічні закупівлі».

Тільки от дивина, цей пункт жодної відповіді Учаснику не дає, адже звучить ось так «6. За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.» Учасник вирішує далі не сперечатися.

За словами керівника ГІ «За чесний тендер» Святослава Клічука, активність бізнесу на публічних закупівлях і так дуже невисока, а це призводить до втрат наших податків. Тому бюджетні установи повинні робити все необхідне, щоб підвищувати конкуренцію. Натомість, за словами активіста, своїми дивними рішеннями вони підривають довіру до публічних закупівель.

Разом з тим, немає адекватних покарань за зловживання на тендерах. Але колись вони будуть. Тому усі порушення фіксують, усі «відписки» правоохоронних та контролюючих органів збирають, аби рано чи пізно притягнути до відповідальності осіб, які зловживають коштами платників податків.

П.с. 1 листопада 2017 у ЦНАПі було замінено 5 із 6 членів тендерного комітету.

 

Катерина Ярова, Святослав Клічук

 

Матеріал підготовлений в рамках Громадської Ініціативи «За чесний тендер» та в межах проекту «Сприяння прозорості влади у Західній Україні» що реалізовується громадською організацією «Рівненський центр «Соціальне партнерство» за фінансової підтримки NED

 

 

0
Найцікавіші матеріали
У Рівному чоловік на смерть збив жінку і втік. Його розшукали
0
Читати далі
На Рівненщині перекрили черговий канал незаконного перетину кордону особами призовного віку
0
Читати далі
У Рівному за приватні кошти відкриють нову школу з укриттям для безпечного навчання дітей
0
Читати далі
На Рівненщині внаслідок пожежі загинули 3 дітей
0
Читати далі
У Вараському районі керманич наїхав на пішохода та втік
0
Читати далі
Зеленський представив «план стійкості» у Верховній Раді
0
Читати далі
У Рівному судять зрадницю, котра перейшла на бік ворога
0
Читати далі
Реверсна дотація допоможе державі захистити громади прифронтових та деокупованих територій
0
Читати далі
Жителя Сарненського району судитимуть за організацію схеми для ухилянтів
0
Читати далі