Шість доріг України стануть платними: Кабмін встановив вартість

Шість доріг України стануть платними: Кабмін встановив вартість
0
Шість доріг України стануть платними: Кабмін встановив вартість

Кабінет Міністрів України схвалив максимальний розмір вартості проїзду дорогами, які побудують на умовах концесії. Ціни коливатимуться від 80 копійок до 4,6 грн — залежно від виду транспорту:

Мотоцикли та легкові автомобілі
— €0,023 (80 копійок);

Вантажні авто з дозволеною максимальною масою від 3,5 до 12 тонн
, автопоїздів з дозволеною максимальною масою до 12 тонн, автобусів з кількістю місць для сидіння від 10 до 29 і з дозволеною максимальною масою не більше 12 тонн — €0,045 (1,5 грн);

Вантажні авто та автопоїзди з дозволеною максимальною масою більше ніж 12 тонн
, автобуси з кількістю місць для сидіння більше ніж 29 і з дозволеною максимальною масою понад 12 тонн — €0,133 (4,6 грн).

Що таке концесія і навіщо вона потрібна?

Це форма державно-приватного партнерства, що передбачає передачу об'єктів державної власності (як-от дороги, аеропорти, підприємства тощо) в тимчасове користування приватним підприємствам.

Для держави концесія цікава тим, що залучаються кошти приватної компанії, але держава зберігає контроль над самим об’єктом концесії. Також завдяки компанії-концесіонеру об’єкт може підвищити свою конкурентну спроможність і посилити якість послуг.

Сам концесіонер отримує державні гарантії повернення значної частини тих коштів, які він вклав, та розподіл ризиків.

Чи є в Україні концесійні дороги?

Наразі в Україні немає доріг, переданих у концесію. Однак у лютому 2018 року Верховна Рада ухвалила закон, який передбачає можливість будівництва таких шляхів.

Згідно з законом, на умовах концесії можуть будувати дороги загального користування державного значення. А усі платні дороги обіцяють забезпечити безкоштовними альтернативними шляхами. У Міністерстві інфраструктури тоді зазначили, що вже наявні дороги платними не стануть.

Наприкінці жовтня в уряді повідомили, що обрали шість ділянок доріг для реалізації першого етапу програми державно-приватного партнерства.

Платними дорогами
мають стати автошляхи Харків – Дніпро – Запоріжжя (M-29, M-04, M-18), Бориспіль – Полтава (М-03), Херсон – Миколаїв (М-14), Київ – Житомир – Рівне (М-06), Ягодин – Ковель – Луцьк (М-07, М-19), Дніпро – Кривий Ріг – Миколаїв (M-04, H11). Загалом це становить 1500 кілометрів доріг.

Ці траси сполучають 10 регіонів України. Якщо їх передадуть у концесію, там мають провести реконструкцію, поточний та капітальний ремонт.

За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, у середньостроковій перспективі міністерство планує залучити 9 мільярдів доларів приватних інвестицій.

За матеріалами: Громадське

0
Економіка
Найцікавіші матеріали
В Україні зросте вартість контрактного навчання у вишах
0
Читати далі
Вентилятори – недорогий порятунок від літньої спеки
0
Читати далі
СБУ затримала агентів фсб, які готували нові удари рф по Київщині та Рівненщині
0
Читати далі
Начальнику Рівненського ТЦК працівники ДБР повідомили нову підозру
0
Читати далі
Поліцейські встановлюють осіб, які у Дубенському районі пошкодили могили захисників України
0
Читати далі
За державну зраду та підготовку диверсії в Сарнах судитимуть жителя Львівщини
0
Читати далі
Обставини інциденту у Рівному між учителем та ученицею встановлено
0
Читати далі
У Рівному поліція та піротехніки приїхали на дитячий майданчик через дитячі іграшки
0
Читати далі
У Польщі заявили про «безпрецедентну спробу» втручання росії у президентські вибори
0
Читати далі