У рамках програми Президента Володимира Зеленського «Велике будівництво» стартує оновлення парку вантажних вагонів вартістю близько 100 млрд гривень. За сім років планується списати 55 тисяч непридатних і придбати понад 45 тисяч нових вагонів, йдеться у сюжеті програми «Факти» на ICTV.
Відповідну програму анонсував очільник Мінінфраструктури Олександр Кубраков.
«Це буде в рівних долях Укрзалізниця і приватні власники. Оновлення рухомого складу на близько 100 мільярдів гривень. Вперше за 30 років Незалежності найвищі керівники нашої держави звернули увагу на залізницю», – прокоментував радник міністра інфраструктури Іван Федорко.
Першим кроком стане впровадження нового указу Мінінфраструктури, який передбачає встановлення для вагонів граничного терміну експлуатації. Списання старих вагонів розпочнеться з наступного року, розповіли журналісти.
На даний момент в Україні курсують 174 тисячі вантажних вагонів, 95 тисяч з яких вичерпали нормативний термін служби. У середньому українським вагонам – до 40 років, хоча максимальний термін експлуатації – 30 років. Вартість утримання старих вагонів більша, а користуватися ними може бути небезпечно.
«У нас почастішали аварії, інциденти, які відбуваються з нашим зношеним вагонним парком. У нас з усіх ремонтів, які робляться з вагонами, 84% ремонтів – це позапланові. Тобто ми змушені латати, заварювати», – сказав заступник директора Департаменту комерційної роботи Укрзалізниці Валерій Ткачов.
Списані вагони замінять на нові – їх будуть закуповувати виключно в українських виробників. Зараз галузь вагонобудівництва перебуває у кризі, за цей рік випущено тільки 1213 вагонів, що на 60% менше порівняно з 2020 роком.
У 2022 році в Україні стартує наймасштабніше за період Незалежності оновлення парку вантажних вагонів
Найцікавіші матеріали