27 січня у Верховній Раді заплановане голосування у першому читанні за законопроект, який зобов’яже інтернет-гігантів, які працюють в Україні, сплачувати податки до українського держбюджету.
Про це йдеться у пояснювальній записці до законопроекту №4184 та в коментарі голови парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетьманцева для «Радіо Свобода».
Дослівно з пояснювальної записки до законопроекту: «Надання компаніями нерезидентами електронних послуг для фізичних осіб, які не мають статусу суб’єкта господарювання, не дозволяє ефективно реалізувати правила оподаткування ПДВ.
Це призводить до втрат державного бюджету та створює неконкурентне середовище для резидентів-платників. Тим самим, порушуються базові принципи рівності та нейтральності оподаткування платника податків».
Пряма мова Гетманцева: «У нас склалася абсолютно неприпустима ситуація, коли корпорації, які заробляють великі гроші на території України, взагалі не сплачують податків. Українські компанії, що працюють в Україні і надають аналогічні послуги, сплачують податок, а закордонні компанії – не сплачують.
Ми обговорювали цей законопроект з представниками Facebook та інших компаній і ще будемо його обговорювати до другого читання. Ми знаємо, що Facebook сплачує такий податок у більш ніж 20-ти країнах світу, зокрема у країнах ЄС, Японії та Росії».
У пояснювальній записці наводять приклад РФ, де у 2017 році року зобов’язали нерезидентів сплачувати податок на додану вартість з продажу електронних послуг. Йдеться про технологічних гігантів – Apple, Google, Microsoft, Netflix, Wargaming Group, Bloomberg, Alibaba, Booking.com.
За словами Гетьманцева, законопроект не запроваджує новий податок, а передбачає зручну форму сплати податку на додану вартість для цифрових гігантів та транснаціональних корпорацій, які надають послуги в електронній формі на території України.
Зазначається, що лише від рекламних послуг онлайн, Україна може отримати 3 млрд гривень на рік.
Попередньо, Рада підтримала цей законопроект для впровадження українського «податку на Google»
Нагадаємо, сама ініціатива з впровадженням українського аналога «податку на Google» — не нова. Наприкінці 2019 року Гетманцева, відомий декількома схожими скандальними ініціативами, вже намагався проштовхнути цей механізм в рамках законопроекту № 2634, але до голосування той варіант не дійшов. Тепер ці ж самі зміни пропонуються в рамках «нового» 4184 — так би мовити, спроба номер два. Говорячи конкретніше, законопроект передбачає зміни до статті 208 Податкового кодексу України, яку в новій редакції має доповнити норма про оподаткування електронних послуг. Згідно з текстом цієї норми, компанії-нерезиденти, які надають фізособам на території України свої електронні послуги, повинні сплачувати ПДВ у розмірі 20%.
За словами Гетманцева, законопроект не вводить новий податок, а лише передбачає зручну форму сплати податку на додану вартість для цифрових гігантів та транснаціональних корпорацій, які надають послуги в електронній формі на території України.
Раніше Гетманцев стверджував, що лише від рекламних послуг онлайн, Україна може отримати 3 мільярди гривень на рік. Таку ж саму оцінку він давав торік, коли запевняв, що Facebook та Viber готові платити.
Для того, щоб зміни набрали чинності, законопроекту залишилось пройти ще декілька обов’язкових етапів — отримати необхідну кількість голосів в другому читанні, а також підпис президента.
За матеріалами: Економічна правда
У Раді хочуть зобов'язати Microsoft і Google платити податки до українського бюджету
Найцікавіші матеріали