З наступного року Укравтодор повністю відмовиться від практики поточного середнього ремонту, залишивши лише два типи робіт: капітальний та поточний ремонт. Таке рішення прийнято агентством за результатами аналізу дорожніх робіт.
«На початку 2022 року набирає чинності ДСТУ 8747. Згідно з ним, вже з наступного року Служби автомобільних доріг у всіх нових дорожніх проектах відмовляться від поточного середнього ремонту на користь капітального ремонту», – повідомили в Укравтодорі.
Основна мережа доріг в Україні побудована у 70–80 роках минулого століття: це 120 тис. км доріг місцевого значення і близько 47 тис. км доріг державного значення. Ці дороги не розраховані на сучасні навантаження. Ситуацію ускладнює той факт, що відновлення доріг до останнього часу фінансувалось недостатньо, а зміна будівельних норм 2008 року дозволила замість капітального виконувати поточні середні ремонти, що не передбачає обов’язкового укріплення основи.
Зі стартом ініційованої Президентом Володимиром Зеленським програми «Велике будівництво» Укравтодор посилив контроль за виконанням дорожніх ремонтів, у тому числі через Секцію 5 ДерждорНДІ. 80% поточних середніх ремонтів наблизились до рівня капітального ремонту.
Однак, як показало обстеження CoST Ukraine, на деяких введених в експлуатацію дорогах є пошкодження. Зокрема, недоліки виявили у Закарпатській, Миколаївській, Сумській та Херсонській областях. Підрядників зобов’язали виправити їх власним коштом.
«Переважна більшість об’єктів, де виявлено дефекти – оновлювались за старими проектами поточного середнього ремонту, де не передбачалось ані укріплення дорожньої основи, ані посилення несної здатності дороги в цілому. Ми вдячні ініціативі CoST за проведене обстеження, адже воно вкотре показало, що практика поточного середнього ремонту себе вичерпала», – констатують в Укравтодорі.
Нагадаємо, як заявляв заступник голови Офісу Президента Кирило Тимошенко, в рамках програми «Велике будівництво» до кінця 2023 року оновлять всю мережу (понад 20 тис км) загальнодержавних доріг між містами.
«Велике будівництво» відмовляється від поточного середнього ремонту на користь капітального
Найцікавіші матеріали