Про це повідомила Національна поліція.
Правоохоронці не називають імен експосадовців, але ДП «Антонов» станом на початок повномасштабного вторгнення керував Сергій Бичков.
Слідчі встановили, що експосадовець проігнорував застереження державних органів та не забезпечив транспортування літака в безпечне місце. Він також знав про припинення страхового покриття на «Мрію». Його дії призвели до збитків державі на понад 8,4 мільярда гривень.
Також правоохоронці з'ясували, що напередодні повномасштабного вторгнення літак був технічно справний, на аеродромі зберігалося достатньо авіапального, а екіпаж був готовий до вильоту в аеропорт німецького міста Лейпциг.
Бичкову повідомили про підозру у службовій недбалості. Максимальна санкція цієї статті: п'ять років ув'язнення та три роки позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю.
Слідчі також перевіряють інформацію про можливість евакуації ще шести літаків, які тоді перебували на території аеропорту. Серед них — Ан-124 «Руслан».
На початку березня стало відомо, що Бичкова затримали. Йому та ще двом експосадовцям «Антонова» також повідомили про підозру в перешкоджанні законній діяльності ЗСУ та інших військових формувань в особливий період, яке призвело до загибелі людей та інших тяжких наслідків. За цією статтею загрожує до 15 років ув’язнення.
Нагадаємо, 18 березня 2022 року командир екіпажу найбільшого у світі транспортного літака Ан-225 «Мрія» Дмитро Антонов записав відеозвернення, де розповів, що літак залишився в Гостомелі, оскільки не було рішення про перегін.
За його словами, майже за місяць до війни представники НАТО та NSPA через попередження про можливий напад росії на Україну пропонували керівництву «Антонова» перебазувати весь його флот у Лейпциг з усім персоналом, екіпажем та запчастинами. Але відповіді на це, за словами Антонова, не було.
«Я вважаю, що рішення про перегін не ухвалили, тому що був відсутній топменеджмент нашої компанії, який бадьоренько, за два тижні до війни, весь поїхав у Лейпциг», ㅡ заявив Антонов.
У ДП «Антонов» відповіли, що інформація ґрунтується винятково на особистих думках та оцінних судженнях командира екіпажу «Мрії». Проте вже наприкінці березня 2022 року «Укроборонпром» оголосив про відсторонення гендиректора Державного підприємства «Антонов» Сергія Бичкова для службового розслідування.
А в жовтні Служба безпеки України заявила, що посадовці державного підприємства «Антонов» не вжили всіх необхідних заходів для збереження найбільшого у світі транспортного літака АН-225 «Мрія».
Більше новин читайте у нашому Telegram-каналі: https://t.me/vse_rv