На Рівненщині перекладають асфальт на міжнародній трасі Київ – Чоп. Не на всій протяжності, а вибірково й у місцях, які за роки зазнали найбільше пошкоджень. Про це Суспільному розповіли у Службі автодоріг. І додали: вперше використовують щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА), який використовували іноземні компанії під час будівництва траси.
— В ідеалі, утримуючи дорогу, кожні 5 років треба знімати кілька сантиметрів верхнього шару і перестеляти на новий асфальт, – пояснює речник шляховиків області Дмитро Леонтіюк.
Наразі роблять стільки, скільки дозволяє фінансування галузі.
Для прикладу, експлуатаційне утримання майже 180-кілометрового рівненського відрізка траси Київ – Чоп обійдеться цього року в майже 59,5 мільйонів гривень. Як ідеться на сайті публічних закупівель "ProZorro", у 2020-му тендер виграла столична фірма "СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ" – вони запропонували свої послуги дешевше на одну тисячу гривень, ніж місцевий облавтодор.
У суму експлуатаційного утримання входить і поточний ремонт. Сказати, скільки на це загалом витратять – важко, – каже речник шляховиків і додає, що визначає усі витрати підрядник.
— Конкретно такий метод, – з використанням щебенево-мастикового асфальтобетону, – на Київ – Чоп застосовують вперше. Раніше подібний ремонт із вирізанням великих карт був, але це був ремонт звичайним асфальтобетоном. ЩМА – це тип асфальту, розрахований на меншу шумність і більшу живучість. Саме такий на трасі вкладали під час будівництва дороги до «Євро-2012», – каже речник шляховиків Дмитро Леонтіюк.
На Facebook-сторінці Служби автодоріг області перерахували основні переваги щебенево-мастикового асфальтобетону:
– у ЩМА значна, в порівнянні із звичайним асфальтобетоном, стійкість до кліматичних і фізичних дій. При підвищених навантаженнях мінімальний ризик виникнення нерівностей, утворення колії та інших дефектів;
– довговічність дорожнього покриття при використанні щебенево-мастичного асфальтобетону збільшується до трьох разів;
– відбувається зниження загального рівня шуму автотранспорту, що виникає при русі;
– підвищується коефіцієнт зчеплення коліс з дорогою, він стає стабільнішим і постійним;
– при появі запорошених і водних острівців на дорозі, зменшується ефект аквапланування при потраплянні на них автомобіля.
У технічному завданні фірмі-підряднику вказали ліміт загальної площі ремонту таким способом на цей рік – 55 тисяч квадратних метрів загальної площі.
Читайте також: Де у Рівному можна здати тест на Covid-19
Читайте також: У Києві чоловік зайшов до банку та погрожує бомбою (ОНОВЛЮЄТЬСЯ)
Читайте також: Чи може місцева влада сама пом’якшувати карантин: відповідь МОЗ