Чи наступить кінець ручного управління житлово-комунальним господарством Рівного? Цікаве рішення днями винесла Колегія Антимонопольного комітету України.
Вона зобов’язала скасувати рішення тендерного комітету Управління ЖКГ м.Рівне про недопуск на закупівлю послуг з "Очищення, оброблення та утримання в належному стані вулиць, проїздів та майданів в м. Рівне", очікуваною вартістю понад 64 млн.грн., ФОП Лисенко О.М. з Черкас.
УЖКГ не захотів допускати її до тендеру, мотивуючисвоє рішення ніби-то недостатністю техніки, адже вона подала довідки про наявних лише 4 одиниці. Це замало - щоб прибрати усе Рівне, резонно припустили в УЖКГ і відхилили.
Але ФОП обурилася - а ви ж не просили у ваших вимогах, щоб техніки було більше, то які претензії...
Антимонопольний підтримав позицію ФОП Лисенко і допустив її до закупівлі. А перед тим допустив, ще одну черкаську фірму, скасувавши ще одне протиправне рішення нашого УЖКГ.
Чому, здавалося б, відстоюючи логічну вимогу про необхідну кількість техніки наш УЖКГ програв спір в Антимонопольному? І не виключено, що ще й витрати змушений буде відшкодувати з наших з вами податків.
А тому, що документи було прописано недосконало. І хоча з року в рік цей тендер проводиться, але завжди було відомо, що виграє його ШЕУ, тому ніхто особливо над документами і не заморочувався.
До моменту, поки не прийшли реальні конкуренти. А тендерний комітет УЖКГ до цього не був готовий, спробував їх не пустити, але нечітко прописавши вимоги в документації, програв.
Подібна ситуація була і минулого року з розміткою на дорогах. Пам’ятаєте, її не було дуже довго, активісти підняли питання? Хомко звинуватив їх у продажності, своїх підлеглих похвалив, а з замовником обіцяв судитися.
Ніяких судів, звісно, не було, бо документи були прописані так, що фірма б суд виграла. А в ручному режимі, як звикли у нас натиснути на виконавців не вдалося. Гроші фірми заплатили. Хоча, до речі, передбачена була піврічна гарантія на ту розмітку, цікаво, чи хтось домагався її реалізації?
Далі, як показує практика, приватний бізнес буде заходити на цей ринок, це добре, адже це приватні інвестиції, можливість закуповувати новішу техніку, давати економію бюджетних (тобто наших) коштів... Але приватниками в ручному режисі керувати не вдасться. Хіба що це приватники "свої". Тому доведеться керуватися документами, добре підготовленими угодами, добре підкованими юристами, які зможуть відстоювати інтереси міста в суді...
Саме над цим місту потрібно нині працювати, інакше можуть виникнути відчутні проблеми.
А ми ж з Вами чекаємо на тендер по прибиранню міста і спостерігаємо, як начальник ШЕУ, ризикуючи втратити найбільше замовлення, особисто сідає за руль і прибирає сніг.
Молодець? Хтось похвалить, хтось скаже, що завдання керівника полягає в іншому. Але те, що конкуренція творить і такі чудеса це факт.
Громадська ініціатива "За чесний тендер"