Після торішньої скандальної закупівлі білоруського дуобусу Рівне планує закупити, ще шість таких дуобусів. КП "Рівнеелектравтотранс" оголосило тендер на 42 млн.грн. на закупівлю 6 тролейбусів з низьким рівнем підлоги (з автономним ходом). Одна сам перебіг торгів відбувається не без ексцесів. Так з тендеру через неможливість перевірити банківську гарантію вже викинули ДП «Автоскладальний завод №1 ПАТ «Автомобільна Компанія «Богдан Моторс». Про це пише громадська ініціатива "За чесний тендер".
Свої пропозицію на прекваліфікацію подали одразу 5 фірм. Це хороший знак, який давав надію на справжню конкуренцію. Але після детальнішого розгляду тендерним комітетом поданих документів фірм претендентів лишилось дві, саме стільки, скільки мінімально вимагає закон, аби тендер відбувся.
Ось причини відхилення:
1) Відповідно до інформації з Протоколу № Замовника пропозицію ТОВ «СП «Янікс» відхили через те, що було не подано довідку про те, що службову особу Учасника, яка підписала тендерну пропозицію, а також має право підписувати договір закупівлі за результатами торгів була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Дійсно, в тій частині тендерної пропозиції, де міститься інформація згідно ст.. 17 Закону Учасник не надав інформацію про те, чи керівника Янікса засуджували за злочин, вчинений з корисливих мотивів.
2) ДП «Автоскладальний завод №1 ПАТ «Автомобільна Компанія «Богдан Моторс» відхили через те, що неможливо перевірити банківську гарантію.
3) ТОВ «Науково-технічне підприємство СТГ «Інженерінг» відхилено через те, що ним не подано копії видаткових накладних згідно договору поставки №1208-16 від 12.08.2016 року, не надано сторінку 3 договору, додатки 1, 2, 3 договору.
В той же час, в пропозиції вказаного учасника міститься аналогічний договір з усіма сторінками, додатками та податковою накладною та відгуком контрагента.
Таким чином, до аукціону, який заплановано 13 вересня 2017 о 13:45 годині допущено лише ТОВ БКМ-Україна та ТОВ "Торговий Дім "ЛІТАН".
Літан, це та фірма, яка колись уже брала участь у тендері на відомий усім рівнянам дуобус, виграла, але потім відмовилась від поставки. Та ситуація викликала чимало підозр як у громадських активістів так і у правоохоронних органів.
Тим часом за фактом закупівлі першого дуобуса у Рівному триває слідство. Як пише "Рівне вечірнє" кілька місяців тому у місті спалахнув скандал, що гібридний білоруський тролейбус «Вітовт Макс Дуо» за 7,5 млн. грн. нібито зовсім не новенький, а виготовлений ще 2013-ого і насправді вартує не більше 4,9 млн. І що приїхав він до Рівного лише після того, як від нього відмовилися у двох російських містах. Міські чиновники тоді все заперечували й натомість озвучували плани купити для потреб міста ще кілька штук — тільки вдосконалених. Щоб їздили уже не на дизпаливі, а на літієво-титанових акумуляторах. Натомість кілька місяців тому слідчі забрали дуобус не експертизу.
Марія Юстицька, прес-офіцер ГУНП у Рівненській області:
— Сам гібридний тролейбус знадобився експертам тільки на один день — що саме з ним робили, ми інформацією не володіємо. Експертиза проводиться у рамках раніше відкритого кримінального провадження за ч.5 статті 191 ККУ — це привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, вчинені в особливо великих розмірах або організованою групою. Санкція статті передбачає позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років із позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на термін до трьох років та з конфіскацією майна. Коли будуть готові результати експертизи, важко сказати — на це може піти багато часу, адже аналогів такого транспорту в Україні немає. Досудове розслідування ще триває, про підозру нікому не оголошували.