Рівне: погляд з середини пересічного туриста

Рівне: погляд з середини пересічного туриста
0
Рівне: погляд з середини пересічного туриста

Є в нашій країні місто, назва якого викликає тисячі асоціацій. Ви могли ніколи в ньому не бути або сотні разів проїжджати мимо, але почувши «Рівне», аж чешеться сказати ущипливо: а чи дійсно там все так рівно? Гості Рівного детально розповіли, яким вони бачать наше місто.

Існує упередження, що Рівне - місто акуратист, де все строго, зрозуміло і під лінієчку. Але, заглянувши всередину, виявляється дещо інша картина.

Хоч місто знаходиться недалеко від Луцька, по духу він точно ближче до Житомира. Через відтінок провінційності місто яскраво контрастує з іншими західними обласними центрами.

Але досить метафор, перейдемо до більш ретельного огляду. Почнемо з того, чим це місто може порадувати.

Як треба

Пішохідні зони

Крім деяких ляпів, гуляти по центральній частині Рівного можна із задоволенням. На тротуарах лежить плитка, уздовж дороги - (сподіваюся, влітку точно є) - газон, і навіть водовідведення подекуди зроблено

Центр міста - Майдан Незалежності і вулиця Соборна. Не обійшлося без ознак «запорізького синдрому» - гуляти є де, відпочивати немає. Ні крамничок, ні громадських просторів.

Недалеко від Соборної починається Алея кованих скульптур. Щорічно місто проводить фестиваль ковальського ремесла «Металеве серце України». Найкрасивіші скульптури залишаються тут. На алеї видно сліди громадської діяльності: стоїть урна для збирання за собаками, «сонячні дерева» із зарядками і т.д.

Навігація

У Рівному немає туристичної навігації, зате є транспортна. Розклад маршрутів можна знайти майже на всіх зупинках громадського транспорту. А на Соборній навіть почали встановлювати електронні табло.

Валідація

Стандартний набір атрибутів будь-якої української маршрутки - це погана музика, «чорна бухгалтерія» і суперечки про те, хто може проїхати безкоштовно.

У рівненських маршрутках вирішили останні дві проблеми. Пільговим пасажирам видаються картки, з якими вони можуть проїхати безкоштовно. Карток обмежена кількість, при виході їх потрібно здати водієві. Прямо скажемо, ексклюзивна штука

Як не треба

Водовідведення

Увага на фото знизу. Нічого незвичайного, просто двірник прибирає зайву воду з тротуару. Лопатою.

Про ефективність такого заняття судити боюся, але причини його зрозумілі. Ямки в асфальтовому покритті набрали дощової води, а злитися їй нікуди. Тому що в Рівному немає поняття зливової каналізації.

Ще один приклад. Сніг розтанув (він - вода, прим. Ірини Білик) - після попадання на тротуар виявляється в пастці: лівнёвок немає, а через висоту бордюрного каменю він не може навіть втекти на травичку. Кому від цього шкода? Пішоходам, газону і асфальтоукладальник, адже вода поступово руйнує покриття, доводячи до такого стану, як на картинці справа.

Як приклад гарної зливової каналізації приведу Дніпро. Посередині пішохідної зони - водостік, тротуар трохи під нахилом до ливневки, що допомагає гравітації перемагати воду. Вчися, Рівне.

Неякісне покриття

Якщо вже завели тему доріг, то відзначимо, що за межами центру в Рівному - нерівно. Асфальт на дорогах лежить шматочками, у дворах покриття найчастіше взагалі немає

У суху погоду воно може і нічого, але в дощ рівненські двори підходять хіба що свинці Пеппі, бо вона якраз любить возитися в бруді

Бар'єрність 

Та ж ситуація з умовами для маломобільних людей. Спроби місцевих урбаністів зробити місто безбар'єрним виглядають так:

«Давайте все по-людськи. Плитку на тротуар, зниження по обидва боки ... Ага, зліва заїзд для машин, значить, з пониженням можна не напружуватися. Ливнівки не треба - дорого. Плитка крива? Так хто це помітить взагалі?»

Сюди ж відносяться і підземні переходи. Не знаю, звідки у маленьких міст пристрасть до підземних переходів, але з'являються вони і де треба, і де і немає.

Конкретний приклад: дорога на чотири смуги в центрі міста. Здавалося б, чому не обладнувати наземний перехід? Ні, краще прокопати прохід під землею!

Паркани

Ще одна поправка до пункту «бар'єрність» - величезна кількість зборів в пішохідних зонах. Зроблені вони явно заради того, щоб ліниві пішоходи ні в якому разі не надумали перебігати дорогу зверху, а не під землею.

Клітини з парканів набридли не лише приїжджим, самі рівняни намагаються їх зламати.

«Ми паркан поставимо, а люди самі розберуться, як з парковки на тротуар потрапити,» - казка про втрачену логіці, глава перша.

Паркування

Друга теоретична функція зборів - розділяти пішохідну та автомобільну зону. Шкода, це не працює на практиці, поки водії вважають себе центром міської інфраструктури.

Варто чи не поставити паркан в одному місці, як автомобілісти переробляють тротуари під парковку.

Реклама

І про рекламу. Реклама в Рівному не сильно відрізняється оригінальністю - така ж несмачна і всепоглинаюча, як і в інших обласних центрах

Розробити єдиний дизайн-код міста - ось про що варто було б подати петицію в мерію. І так зменшиться кількість інформаційного сміття на фасадах будинків Рівного!

Що розвивати
З чіткими плюсами і мінусами Рівне ми закінчили. Настав час «сірої зони».

Сортирування сміття

Те, що в Рівному почали сортувати сміття, це, звичайно, чудово. Те, що відсортоване сміття при цьому не вивозять вчасно, - погано. Ще гірше те, що сміттєві баки в Рівному часто стоять посеред вулиці для зручності сміттєзбиральних служб і страждання всіх інших.

Здається, десь таке вже було. Ах так, Чернівці!

Активна громадськість
Люди - це останнє, що потрібно критикувати / хвалити в місті. Тому і стоїть цей пункт в кінці статті.

У місцевих жителів є всі можливості виправити урбаністичні проколи свого міста. Тільки в минулому році мерія виділила 10 млн гривень на реалізацію проектів проектів «Громадського бюджету».

Це багато. Для порівняння: Дніпро виділив для своїх городян 16 млн, хоча його площа в кілька разів більше Рівне.

Однак проекти, які подали рівняни торік, змушують або розчулитися, або заплакати. Деякі з них настільки оригінальні, що захотілося винести їх в добірку.

Отже, ось що подали мешканці Рівного в якості основних міських проблем, на які треба витратити 10 млн гривень:

Нагадаю для тих, хто не в темі: громадський бюджет створювався для вирішення локальних проблем інфраструктури, як, наприклад, установка пандусів, ремонт дитячих садків, облаштування громадських просторів і т.д. Але вже точно не для друку перекидних календарів і організації модних фестивалів. До речі, може, саме тому ці проекти і відхилили.

Підсумки
Насправді, Рівне цілком виправдовує свою назву (якщо говорити не про дороги, звичайно). Все тут якось ... средненько. Середня злочинність, середня громадська активність, середні масштаби зРаду і перемог. Але все можна вирішити. Якщо перестати висувати проекти типу «Параду дитячих візочків» і почати робити щось вартісне. У будь-якому випадку, удачі, Рівне.

0
i-серфінг
Найцікавіші матеріали
Жителя Сарненського району судитимуть за організацію схеми для ухилянтів
0
Читати далі
Гранати, патрони, наркотики виявили у жителів Рівненщини у сараї
0
Читати далі
Україна може зробити власну ядерну бомбу, якщо США скоротить військову допомогу
0
Читати далі
У Рівному піймали двох рецидивістів, котрі палили авто ЗСУ. Їх судитимуть
0
Читати далі
Новий поштовий набір до 100-річчя Українського Радіо випустить «Укрпошта»
0
Читати далі
У Рівненському районі загинув пасажир авто, втопившись в ньому
0
Читати далі
рф почала масово використовувати на шахедах термобаричну бойову частину
0
Читати далі
Нам потрібна достатня кількість зброї, а не підтримка в переговорах, — Зеленський
0
Читати далі
Україна відновить роботу одного аеропорту до кінця 2025 року
0
Читати далі