У Рівному активісти розповіли як зробити залізничний вокзал дружнім до пасажирів. Про це у своєму Facebook пише Антон Бринних. Він подає комплексні пропозиції для реконструкції та облаштування вокзалу в Рівному.
- Поштовхом до роздумів стало минулорічне одкровення деяких залізничних начальничків про те, що «за численними проханнями трудящих» у процесі запланованої реконструкції воріт міста планується... ПОНИЗИТИ першу платформу, яка, не в приклад усім іншим пасажирським платформам на Львівській залізниці, чомусь виявилася високою – тобто такою, що дозволяє заходити з перону до вагону безпосередньо, не користуючись сходинками. Мотивували ідею тим, що «пасажири падають у тамбурах електричок, а якщо електрички приймати на другу колію – звідти дуже незручно вилазити», а також «високу платформу незручно експлуатувати – вона у нас така єдина, і це не є гуд», - пише Антон Бринних. - Я не буду казати, що найрадикальніший спосіб від головного болю – гільйотина; не буду захоплюватися соломонівською логікою «вокзал у Рівному – незручний, а давайте його зробимо не зручнішим, а таким як усі!» Знову ж таки, не буду казати, що кожна людина ЗАВЖДИ керується методом найменшого спротиву, але «європейський підхід до проектування» від «вітчизняного» відрізняється тим, що у першому проектант думає, як позбавити від зайвих проблем громадян, а у другому – СЕБЕ...
Це все зайве. Але раз вже хтось десь задався питанням «зручності для пасажира», і готовий для цього щось зробити – слід по-перше поцікавитися, ЗВІДКИ на вокзалі береться цей самий пасажир і КУДИ він прямує. А також дізнатися, які там їздять поїзди, та скільки їх є.
Трафік поїздів по станції Рівне невеликий, присутні 1 висока та 3 низьких наскрізних пасажирських платформ, та 2 тупікових – для приміських поїздів Здолбунівського напряму. Причому і тупікові, і дві наскрізні знаходяться далеко від будівлі вокзалу – у так званому «ковельському парку». І от тут і починаються справжні «зручності»: добирання туди – або через пішохідний міст (по 4 прольоти сходів вгору-вниз, жодних пандусів для маломобільних, жодного накриття від непогоди), або через «службовий перехід», щоб дістатися до якого від тролейбусної зупинки потрібно прочвалати ВСЮ платформу №1 від згаданого моста до лівої сторони вокзалу, не забувши вибратися на цю саму платформу по сходах, на яких знову ж таки пандуса немає. Хто з візками або на візках – може заїхати по пандусах з боку міста, але через будівлю вокзалу через вузькі риплячі двері. У самому ковельському парку – жодного натяку на навіси від дощу та лавки.
Писати можна багато, краще – намалювати. Якщо підвести риску – перон понижувати не варто, а слід присунути його до колії (бо дійсно у деяких місцях – провалля) та обладнати тактильною плиткою. А якщо в глобальному плані вирішувати питання комфорту – потрібно ЗМЕНШИТИ до мінімуму пішохідний рух пасажира від висадки з громадського транспорту до посадки у поїзд. На прикладі Рівного це можна зробити, наприклад, перенісши тупікові колії поближче до привокзальної площі та влаштувавши там зупинку. Звісно, ця ініціатива переслідує лише мету ЗРУЧНОСТІ ДЛЯ ПАСАЖИРА, а репліки «ой, тут потрібно переносити колії, трансформаторну будку, і взагалі ценедлянашихлюдей» - це так, але якщо «нашим людям» дати зрозуміти, що про них дбають – думаю, є імовірність, що кожен з цих людей так само матиме стимул дбати про ближнього у міру своєї компетенції :)
Пропозиції, наведені у додатку, не є готовим робочим проектом, але харчем для роздумів, як дійсно можна поліпшити існуючу ситуацію. Пост загальнодоступний, вітається поширення, а також тегання відповідальних та зацікавлених осіб.