"Дайте вагони" – кричали у четвер під стінами Рівненської дирекції "Укрзалізниці".
Працівники Підприємств “Укртехнофос”, "Мінераліз", “Агродар-Рівне”, які входять до групи компаній “Укртехнофос”, у четвер прийшли під стіни Рівненської дирекції “Укрзалізниці” вимагати вагонів для відправки своєї продукції – мінеральних добрив – замовникам. Підприємства розташовані в Городку і Новій Любомирці Рівненського району, у бюджет якого вони щомісяця сплачують майже чотири мільйони гривень.
– Ми не розуміємо, що відбувається і чому ми не можемо працювати на повну силу. На складах у Городку нині знаходиться майже три тисячі тонн продукції й у Новій Любомирці – майже 2,5 тисячі тонн, – звернувся від імені пікетуючих до представників Рівненської дирекції «Укрзалізниці» власник групи компаній «Укртехнофос» Юрій Супрунюк.
За його словами, через те, що підприємство не може працювати на повну силу, працівників змушені відправляти у вимушені відгули, а на підприємствах робити позапланові вихідні.
Представники залізниці, в. о. першого заступника Олександр Тарасюк та в. о. начальника відділу комерційної роботи Рівненської дирекції «Укрзалізниці» Олександр Громик, які вийшли до пікетувальників, виглядали розгубленими і зніченими. Вони визнали, що проблема з нестачею вагонів в Україні справді існує. Бо для того, щоб нормально функціонувала, скажімо, економіка Рівненщини, потрібно 700-800 вагонів на добу, а нині подають лише 50.
Рухомий склад зношується, більшість вагонів виробництва 80-х років і нові не виробляються. Майже 20 відсотків всього рухомого складу «Укрзалізниці» залишилося на території окупованих районів Донецької та Луганської областей. З огляду на це, залізничники порекомендували виробникам самостійно забезпечувати себе власним рухомим складом. Той же «Рівнеазот», за їхніми словами, забезпечив себе власним рухомим складом на 80 відсотків.
Схоже, що ситуація з браком вагонів у підприємства «Укрзалізниця» може повністю підірвати економіку України. Бо й дійсно, за підрахунками різних експертів, на тимчасово окупованих територіях Луганської та Донецької областей залишилося від 20 до 30 відсотків усього рухомого складу «Укрзалізниці». Компенсувати цю нестачу нічим, адже вагони в Україні нині не виробляють і не закуповують. Втім, представники Рівненської дирекції не зовсім впевнено, але все ж стверджують, що вихід із цієї скрутної ситуації таки буде.
– Нині впроваджується система автоматизованого розподілу вагонів – для того, щоб повністю виключити людський фактор під час розподілу наявної кількості вагонів. Вагони ремонтують, є програма закупівлі. У наступному році «Укрзалізниця» має придбати майже чотири тисячі вагонів. Їх треба берегти, вчасно вивантажувати і повертати власнику, – зазначив Олександр Громик
Співорганізатором акції протесту під стінами Рівненської дирекції «Укрзалізниці» виступила Аграрна партія України. Саме вони переконані, що саме залізничники блокують роботу виробників мінеральних добрив. У той же час експорт добрив з країни агресора збільшується в рази, і саме експортні задачі з Росії «Укрзалізниця» виконує першочергово. Наприклад, у рівненському магазині «Родючість» все добриво з Росії.
– Зараз ситуація критична. Я готовий допомогти Рівненській дирекції «Укрзалізниці» у боротьбі з керівництвом «Укрзалізниці»,– наголосив Юрій Супрунюк. Здається, ми вже змирилися з тим, що в останні 2-3 роки фактично не відкриваються нові підприємства і не відновлюють свою роботу ті, які колись були економічно активними. Мало того, через бездіяльність влади на всіх рівнях поставлено під загрозу роботу тисячі підприємств разом з їхніми працівниками.
Джерело: Вісті Рівненщини