Байдужість і дороги: коли на рівненських автошляхах зникнуть ями

Байдужість і дороги: коли на рівненських автошляхах зникнуть ями
0
Байдужість і дороги: коли на рівненських автошляхах зникнуть ями

В Україні дві біди. Але не дурні і дороги, а байдужість і дороги. І стан транспортних артерій у містах, селах, міжнародних трасах пропорційно залежить від рівня байдужості серед мешканців тієї громади. Коли ж дорожники почнуть роботи якісний ремонт, а не халтурити? Ніколи – якщо це нікому не потрібно. Коли всім байдуже – навіщо робити краще? Ситуація зміниться тільки тоді – коли за кожним вкладеним кубометром асфальту стежитимуть десятки людей. Не чиновників, а простих громадян, які тою вулицею їздять. Коли вони сваритимуться з дорожниками через брак, ходитимуть з рулеткою, викликатимуть поліцію, писатимуть скарги. А якщо ти просто проходиш мовчки повз, щоб гучно обуритися на кухні чи у Facebook – змін не буде. Буде "халтура".

Так, будівництво нових доріг – напряму залежить від закладених в бюджеті коштів. Нема коштів – нема капремонту доріг. З ямковим все складніше. Кошти на нього нашкрібали з року в рік. Але як їх освоювали – достеменно знає тільки один Бог. Чому так? Бо мало хто запитував. І мова не про фінінспекцію чи поліцію, а про громадян. Як багато з них цікавились графіками ремонтів, звітами? Скільки людей писали запити, ходили з рулеткою? От ж бо. Небагато. Взяти за аксіому, що вся влада краде, змиритися з тим твердженням і закрити на все очі - це звичайно легше. Але результату від цього не буде. 

Тривалий час у Рівному була проблема з прибирання вулиць від снігу взимку. Як «тривалий час» - років з 20 вже. Однак, крім публічних обурень справа чомусь далі не йшла. Активісти ображали працівників Рівненського ШЕУ за бездіяльність. Працівники ШЕУ ображались на активістів, бо одна з причин тієї бездіяльності в тотальній нестачі техніки. Депутати питанням не переймались і гроші на нову техніку не виділяли.

І так продовжувалось роками. Аж поки всі не запхали свої амбіції і образи… в кишеню і не завели конструктивну мову. Громадськість проаналізувала показники ШЕУ і дійшла думки, що нової техніки справді не вистачає. І попросила владу виділити кошти на нову техніку. ШЕУ зраділо, і подякувало активістами за підтримку. Депутати і міська влада – теж вирішила не відставати і кошти на придбання техніки таки заклали. Хоч і з поправкою «це ми самі придумали, а не кляті активісти».Ну і хай. Головне ж не хто перший, а результат Під кінець року нову техніку таки придбали. Грейдер та нові МАЗи на дорогах взимку працювали.  Працюють вони і зараз. Майже щодня пливають дороги. Звичайно – цього замало. Але якщо парк оновлювати постійно – через кілька років прибирання вулиць може стати справді якісним. Але для того ніхто не має відступати і наполягати на вирішення проблеми.

З ямковим ремонтом доріг проблема куди складніша. Адже дороги після зими вкриваються величезними ямами не тільки в місті, а й у всіх області. І якщо в Рівному громада ще більш-менш активна – дає «копняків» ШЕУ, то в області всі залатування ям тривалий час проходили без жодного контролю.

Змінили ситуацію самі автомобілісти. Ті, які спочатку об’єднали власників авто з іноземною реєстрацією, а потім почали чіпати і інші автомобільні теми. Рівненська «Авто Євро Сила» цієї весни добряче «попила крові» у Рівненського ШЕУ та Рівнеоблавтодору. Всі бачили у Facebook та ЗМІ матеріали та відео з рейдів автоактивістів. Так, ведуть вони себе зухвало, зупиняють «халтурні ремонти», загружають своїми викликами всіх патрульних… Можна було б і кинути камінь в город «Авто Євро Сили», але… Її активісти мають рацію в своїх діях. Дороги справді ремонтували "халтурно", це видно навіть не озброєним оком! І чемну мову люди з лопатами, фрезами і катками, не завжди розуміють.

Але сенс такої активності – не тільки в самій активності. А у впливі на результат. І тут - все залежить від мудрості чиновників та керівників шляхових підприємств. Попри скандали і взаємні звинувачення у Рівненському міському ШЕУ  висновки таки зробили. Чи принаймні намагається. Дається взнаки досвід його керівника Віктора Климука. Латати ями у Рівному стали якісніше, це відзначили й самі активісти. І з точки зору дотримання технології, і з точки зору логіки. А активісти в свою чергу за погане – критикують, а за добре – хвалять. І це правильно. Це мотивує шляховиків працювати краще. А громада бачить конкретний результат від активності активістів, і від роботи міського ШЕУ. По факту виграють всі. За що - честь і хвала.

В області ж все складніше. Чи стали численні ДЕДи і субпідрядники облавтодору працювати після цьогорічної критики краще? Можливо десь і краще, а можливо й ні. Ресурсів «Авто Євро Сили» не так багато для повного контролю за ремонтами у всіх області. Тут мають включатися більше мешканців територіальних громад. Не бути байдужеми, а «довбати» шляховиків за неякісну роботу, а за хорошу – хвалити.

А якщо сидіти на кухні і ганяти зраду – точно краще не стане. Хочеш щось змінити – змінюй!

0
Політика Наука і технології Економіка # ремонт дороги # АВТО ЄВРО СИЛА
Найцікавіші матеріали
Ремонт набережної, реконструкція котельні й портативний РЕБ: які тендери проводять громади Рівненщини
0
Читати далі
На Рівненщині працівниця лікарні за хабарі продовжувала довідки про інвалідність
0
Читати далі
«Укрпошта» анонсувала нову марку із серії «русскій воєнний корабль … !»
0
Читати далі
Деякі партнери вже надали Україні зброю з дозволом бити по об'єктах у росії
0
Читати далі
У Сарненському районі загинув мотоцикліст
0
Читати далі
Естонський депутат, який на велосипеді збирає гроші на ЗСУ, завітав на Рівненщину
0
Читати далі
Види кредитів для бізнесу
0
Читати далі
Україна відступить від зобов'язань у межах Європейської конвенції з прав людини
0
Читати далі
Коли застосовують зубний протез метелик і в чому його переваги: розбираємося в технології
0
Читати далі