Понад 30 вчених, соціологів, музеєзнавців, релігієзнавців з України та з-за кордону аналізували стереотипи, що виникають на основі недостатньої поінформованості про сутність ісламського віровчення, обмінювалися спостереженнями щодо включеності мусульман в суспільно-політичну дійсність України та країн близького зарубіжжя, пише район.Острог
Серед учасників школи були кандидат історичних наук та голова Центру ісламознавчих досліджень Острозької академії Михайло Якубович та викладачка кафедри журналістики Острозької академії Вікторія Назарук.
Наукові дискусії розпочалися із лекції Михайла Якубовича, автора першого повного перекладу Корану українською мовою з арабської. Науковець у своєму виступі порушив дискусійні нині питання інтелектуальних традицій ісламу, специфіки релігійних практик, включеності вірян до суспільно-політичних та військових процесів.
Науковець також презентував учасникам свою нову книгу «Від Майдану до АТО: українські мусульмани в умовах військово-політичної кризи (2013-2016)». У монографії, що видана за сприяння Українського центру ісламознавчих досліджень, Михайло Якубович досліджує участь українських мусульман в подіях Євромайдану, окупації Криму, неоголошеної війни на сході України.
Вікторія Назарук розповідала про ісламські мотиви в сучасній художній українській літературі.
Вчена відобразила у доповіді найпродуктивніші тематичні аспекти ісламської традиції в літературних текстах, торкнулася звернень до кримськотатарської проблематики, зокрема культурної, економічної та політичної взаємодії з Кримським ханством (приміром, у текстах Романа Іваничука, Гульнари Абдуллаєвої), навела опис на прикладі головних персонажів індивідуальних досвідів авторів перебування у мусульманських країнах, приміром «Дядечко на ім’я Бог» Євгена Положія, згадала історії про міжетнічні шлюби, як ось у романі Вікторій Гранецької «Щасливий».
Нагадаємо, що минулого року Школа ісламознавства відбувалася в Острозькій академії. Науковці обговорювали значущі події світового масштабу, які впливають на ставлення до ісламу у середовищі представників інших віросповідань, торкалися проблем ісламофобії, міграційних процесів. Одним із ключових питань було налагодження міжрелігійного діалогу.
Ознайомитися із фрагментами презентованих доповідей можна на сайті «Іслам в Україні».