Коли у Фінляндії проводили реформи, ніхто не ставив за мету перші місця в рейтингу навчальних досягнень їхніх учнів. Філософія полягала у створенні комфортних умов навчання, щоб атмосфера школи забезпечувала позитивний емоційний клімат. І саме створення позитивного емоційного клімату призвело до шалених результатів у навчанні та до високих показників в освіті. Таким чином, перше і головне – нам варто переключити свої емоції на «+», на позитив; створити кругообіг добра в нашій школі, а не кругообіг зла, як здебільшого буває. І це стосується всіх: і адміністрації, і звичайних вчителів. Я розумію, що кругообіг зла в нашій школі здебільшого обумовлений тим, що вчитель є залежною людиною, що він цілковито залежить від примхи адміністрації. Проте для того, аби створити кругообіг добра потрібно, щоб адміністрація залежала від вчителів і батьків, а не навпаки.
З лекції Сергія Терно на курсі «критичне мислення для освітян»
Сергій Терентьєв, директор освітніх проектів, тренер у Фонд Сприяння Лідерству "Стандарт", текст зі сторінки на Facebook.