Водії знають, що коли на одному перехресті потрапив якраз на зелене світло, то й на всіх інших буде так само. Цю закономірність назвали «зеленою хвилею». Але зловити «зелену хвилю» – це справа випадку. У Рівному хочуть зробити так, щоб «зелена хвиля» була не випадковістю, а закономірністю для громадського транспорту.
Для цього планують запровадити на центральній вулиці нашого міста – Соборній, яка найбільше потерпає від автомобільних заторів, дистанційне керування світлофорними об’єктами. Причому запрограмувати їх мають так, щоб ключовим завданням для програми була пріоритизація громадського транспорту.
Що це означає? Кожна транспортна одиниця відслідковується за допомогою контролера, закладеного в кожен світлофор. Він зчитує інформацію з відеодетекторів, що пильнують за кожним напрямком, і подає її на центральний блок керування програмою. Коли на нього надходить інформація, що до перехрестя наближається тролейбус, то програма подає йому зелене світло, аби тролейбус із десятками пасажирів не зупинявся на червоний сигнал.
Фахівці європейського холдингу у сфері транспортних технологій SWARCO, які розробили цю систему керування транспортом і вже впровадили її в багатьох європейських містах, запевняють, що функція пріоритетизації громадського транспорту дозволяє суттєво економити його час на маршруті. У непіковий час ця економія становить 18%, а в піковий – 12%. Завдяки тому, що відбувається оптимізація часу проходження тролейбусами перехресть, вони можуть зробити один, а то й декілька зайвих рейсів – усе залежить від протяжності маршрутів.
А коли кожен тролейбус зробить ці декілька зайвих рейсів, то це все одно що на маршруті додали один тролейбус.
Така програма вже діє на головному перехресті столиці: Хрещатик – вулиця Богдана Хмельницького. Діє вона й у Львові, де забезпечує пріоритетизацію руху трамваїв. Тепер її впроваджують також в Одесі. Ну а наступного року програма може прийти і до нас, щоб ліквідувати затори на Соборній і насамперед захистити від простоювання у них рівненські тролейбуси. Міський голова Рівного Володимир Хомко дав доручення спеціалістам – дорожникам і транспортникам – спланувати цю новацію поки що для найпроблемніших перехресть Соборної. А якщо програма покаже очікуваний результат, то, можливо, її застосують і на периферійних перехрестях міста.