Вузькоколійка "Антонівка - Зарічне" має всі шанси стати не перлинкою поліського краю, а історією яка зникне. Не зважаючи на те, що вона чи не єдина у світі, що залишилась у первозданному вигляді. Поліський трамвай, що потрібен лише кільком активістам та чому руйнується унікальний туристичний об`єкт на теренах Рівненщини - читайте ексклюзивно на "ВСЕ".
Вже понад пів року стоїть питання закриття вузькоколійної залізниці "Антонівка - Зарічне". Все тому, що фінансів на ремонт техніки не вистачає. Деталі ломаються, а сама вона є начебто збитковою. Власником є "Укрзалізниця", втім фінансувати її в повному обсязі підприємство не має бажання.
5 лютого нардепка Ганна Гопко звернулась до Рівнеоблради, аби останні прийняли її на свій баланс і профінасували з обласної казни. Втім, депутати відмовили, адже в області немає по-перше коштів на це, по - друге функцією залізниці є перевезення пасажирів. Органи місцевого самоврядування не мають таких повноважень.
Тим часом була зменшена кількість рейсів за цим маршрутом. Відтак, потяг з Антонівки тепер курсує тричі на тиждень:
"Потяг виїздить з Антонівки і їде до Зарічного 4 години. При цьому долає 106 км. Люди їдуть комфортно до лікарні, банку та на ринок. Дороги у нас розбиті. Цю відстань автобус долає значно довше і умови в маршрутках значно гірші. Ба вартість квитка дорожча удвічі. До нас їздять туристи, особливо полюбилась вузькоколійка австрійцям. От лише нашій владі нині не до цього" - коментує слюсар локомотивного депо Олександр Мельник.
Варто зазначити, родина Мельників ініцюювала музей вузькоколійки спільно з асоціацією збереження залізниць України. В себе на подвір`ї виставили стару техніку, яку скуповують по всьому світу за кошт організації і реставрують. Саме вони і постійно залучають туристів.
Врегулювати питання фінансування "родзинки" Полісся можна лише на державному рівні. Сума необхідна на її ремонт та повну реставрацію за словами начальника пасажирського сектору Рівненської дирекції пасажирських перевезень Павла Александрука, сягає ста мільйонів гривень. Району потрібне потужне лоббі цього питання у Верховній Раді. Саме тому, кандидат у нардепи по 155 окрузі від "Слуги Народу" Володимир Рашовський негайно зустрівся з активістами, аби допомогти у збереженні залізниці.
"Дійсно закрити можна все, потім розкрасти і здати на металолом. Довести до такого стану стара влада може легко, як і скинути з себе відповідальність. У всіх цивілізованих країнах будь які родзиночки намагаються рятувати, аби залучати туристів, розвивати край, культурний потенціал. Ну але не з нашою владою. Я вже ініціюю звернення до ПАТ "Укрзалізниця" і після зміни влади буду всіми силами вибити фінансування на цей обёєкт. Додам, він може перевозити не лише пасажирів, але і вантаж. Ви уявіть який це потенціал для цього регіону." - коментує Володимир Рашовський.
Якщо питання не зрушити з місця, нажаль, вузькоколійка дійсно має усі шанси потрапити на металобрухт. Разом зі своєю цікавенною історією, та спогадами тисяч людей про неймовірно незвичні подорожі мальовничим Поліссям.