Реформа децентралізації. Це те, що наближає нас до європейського стилю життя. Це те, що дозволяє громаді самим визначати як витрачати власні податки. В ідею закладенна передача влади на місця, а не керування що де і коли будувати, робити, ремонтувати з кабінетів у Києві. Втім, нині цей процес добровільний. Та що подіяти коли бажання є, громади готові, але "палки в колесах"? Саме так трапилось з Великоомелянською та Грушвицькими радами - яким об`єднатись заборонили.
Певні райони Рівненщини активно включились у процес об`єднання. Воно і не дивно, адже коли сусіди стартували і отримують шалені гроші на розвиток, які Державний бюджет на ОТГ не шкодував, то хочеться і собі. Відтак, пів року тому була створена Дядьковицька ОТГ. Згідно з перспективним планом туди мала входити і Велиокомелянська з Грушвицькою радами. Втім, три громади об`єднались, а дві сусідні селищні ради лишились існувати самостійно. Однак, люди там дружні, бюджет суттєвий, тому прийняли рішення рухатись далі разом та створити власне ОТГ. А згодом можливо об`єднати дві громади. Саме про це наголосив на сесії Рівнеоблради Роман Стасюк:
Однак, ті хто активно підтримував створення ОТГ повідомили, що цим селам об`єднуватись зась. Бюджет спроможний, населення вдосталь, ініціатива є, але заважають юридичні колізії. Суміжна межа у них не підходить юристам Рівненської ОДА.
Межа між Омеляною і Грушвицею проходить тільки по трасі Київ - Чоп. Та дорога це не їхня власність, а загальнодержавна. Наші юристи трактують з обласної адміністрації, що вони не мають спільної межі, а відповідно не мають права об'єднуватися. Та якщо люди хочуть - об'єднаємо. Втім є юридичний казус. Поки що незнаю як ми з нього вийдемо" - коментує заступник голови Рівненської ОДА Ігор Тимошенко.
Втім, мешканці сіл втомились "годувати" районну адміністрацію. Вважають, що податки які сплачуюють повинні лишатись на розвиток їх сіл. На території є потужні бюджетоутворюючі підприємства, що дозволяють розбудовувати інфраструктуру і не бути збитковими. Та поки більшість коштів прямують до районного бюджету і не завжди повертаються в село на розвиток громади.
Не менш перепон майбутній громаді створюють у Рівному, адже наполягають на ідеї "великого Рівного". Та як переконуюють активісти - не хочуть потонути у тяганині за своїми коштами знову. Тому чітко мають власну позицію.
Аби зняти юридичну колізію навіть запрошували до об`єднання Глинськ, що межує з їх селами. Втім, очільник Глинська повідомив, що лишати посаду наміру не має. І відмовив.
Громади готові йти на будь що, аби їх лишили в спокої і дозволили розвиватись. Наразі чиновники з самого верху і аж до низу говорять з екранів про реформи, а іншою рукою підписують заборони. Виходи з ситуації як повідомляють у Рівненській ОДА - є. Втім, вони непрості. Передбачають ймовірну судову тяганину і іміджеві втрати окремим політикам. Тому наразі невідомо, наскільки швидко добровільну, правильну реформу відчують мешканці двох неймовірно мальовничих сіл Рівненщини.